دوشنبه، دی ۲۶، ۱۳۹۰

محسن رضایی،فلاحیان،اژه ای،مصباح یزدی،آیت الله خزعلی،روح الله حسینیان و ...هاشمی رفسنجانی

محسن رضایی نیک باید بخاطر داشته باشد که در سال ۱۳۷۵ در منزل آیت الله موحدی کرمانی در شب پانزدهم ماه رمضان که ایشان بسیاری از سران نظام را به افطاری دعوت نموده بودند هنگامی که بخاطر جلسه ای دیر به مراسم افطاری آمدند نماز مغرب و عشاء شان را به امامت همین سعید امامی منفور اقامه نمودند ! ( شاید روزی عکسهایی از آن افطاری منتشر شود!) ، برادر رضایی باید نیک بخاطر داشته باشند که اگر بخشی از اتهامات و منفوریت سعید امامی بر می گردد به عملیاتهای تروریستی وزارت اطلاعات در خارج از کشور همچون ترور سران حزب دموکرات کردستان در وین و برلین و یا ترور دکتر برومند و بختیار و ... بازوی اجرایی تمام این عملیاتها و ترورها سپاه پاسداران و مشخصا سپاه لبنان و بعدها نیروی قدس سپاه بوده است و ایشان هم فرمانده کل سپاه و یکی از پنج عضو هیات تصمیم گیری عملیاتهای برون مرزی ( شورای خیبر) ، بوده اند ! آقای رضایی باید بدانند که گرچه امروز با لقب دکتری و کت و شلوار کرم و سفید برای خود سیاستمدار و دیپلماتی شده اند که در حسرت ریاست جمهوری سالیانی است کف بر دهان دارند اما اگر قرار به پرده دری است پس باید بگذارند که چهره خودشان نیز در پس پرده نمایان شود !...
برای روشن شدن موضوع ابتدا فرازی مهم از بازجویی سعید امامی را در بازجوئیهای ۹۷۰ صفحه‌ای‌اش که در ۱۸ جلد مضبوط شده است را از نظر بگذرانیم تا موضوع کاملا روشن شود ، امامی در نگاهی گذرا به زندگی‌اش می‌گوید: من از آغاز انقلاب تا به امروز سرباز گوش به فرمان نظام مقدس اسلامی و مقام ولایت بوده و هستم، هیچگاه بدون کسب اجازه و یا بدون دستورات مقامات عالی نظام کاری انجام نداده‌ام. هرچه را که به صلاح نظام و اسلام دانسته‌ام به عنوان پیشنهاد به مسئولانم ارائه کرده‌ام. من خود را گناهکار نمی‌دانم. کسانی که حذف شده‌اند، مرتد، ناصبی و محارب بوده‌اند. حکم مجازات آنها مثل همیشه به ما تکلیف شده است و ما آنچه کرده‌ایم اجرای تکالیف شرعی بوده است نه قتل و جنایت ...حکم اعدام داریوش فروهر و پروانه اسکندری را به روال معمول همیشگی حجت‌الاسلام علی فلاحیان به من داد.

احکام اعدام سایر محاربین قبلا در زمان وزارت فلاحیان صادر شده بود. از مدتها پیش قرار بر این بود که عوامل مؤثر فرهنگی وابسته که توطئه‌ تهاجم فرهنگی را در ایران پیاده می‌کردند و جمعا صد نفر بودند اعدام شوند. حکم حذف ۲۹ نفر از نویسندگان از مدتها پیش مشخص و احکام قبلاً صادر شده بود که در مورد ۷ تن از آن عناصر احکام در دوره وزارت علی فلاحیان اجرا شده بود. وقتی حکم اعدام فروهر به ما ابلاغ شد پرسیدیم که تکلیف احکام معطل مانده اعضای کانون نویسندگان چه می‌شود که حاج آقا دری نیز گفتند هرچه سریعتر اقدام شود بهتر است و این بار نیز مثل ماقبل انجام شد با فرق اینکه بجای ابلاغ از سوی فلاحیان امور از طریق حاج ‌آقا دری نجف‌آبادی هماهنگ می‌شد. و اما در جلد شانزدهم پرونده صفحه ۳۸۴ هنگامی که بازجو از وی سؤال می‌نماید آیا اعدامها رویه امنیتی داشت و با حکم "حفظ نظام از واجبات است" انجام می‌شد یا حکمهای موضوعی نیز داشت جوابی را می‌دهد که از آن به عنوان طلائی‌ترین فراز بازجوئی‌های وی شاید بشود نام برد.


وی در جواب می‌گوید: فلاحیان با وجود آنکه خود حاکم شرع بود، اما معمولاً و در موارد حساس احکام حذف محاربان را شخصاً صادر نمی‌کرد. او این احکام را از آیت‌الله خوشوقت ، آیت‌الله مصباح، آیت‌الله خزعلی، آیت‌الله جنتی و گاها نیز از حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دریافت می‌کرد و بدست ما می‌داد. ما فقط به آقایان اخبار و اطلاعات می‌رساندیم و بعد هم منتظر دستور می‌ماندیم. مثلاً وقتی باخبر شدیم که حاج احمد آقا در جلسات خصوصی به مسئولان نظام و حتی به ولایت امر اهانت می‌کند. آنرا ارجاع دادیم و بلافاصله دستور آمد که همه رفت و آمدهای ایشان را زیر نظر بگیرید و از مکالمات و ملاقاتهای ایشان نوار تهیه کنید. ما هم بمدت یکسال همین کار را کردیم.

متأسفانه حاج احمد آقا به راه یک طرفه بدی وارد شده بود که برگشت نداشت. وقتی دستور حذف حاج احمد آقا را آقای فلاحیان به من ابلاغ کرد مضطرب شدم و حتی به تردید فرو رفتم. دو روز بعد همراه با آقای فلاحیان به دیدار آیت‌الله مصباح رفتیم، آقایان محسنی اژه‌ای و بادامچیان هم آنجا بودند البته بعداً حاج آقا خوشبخت هم از بیت آمدند آنجا و نظر جمع بر این بود که نباید به کسانی که با ولی امر مسلمین خصومت می‌کنند، رحم کرد...


غلامحسین اژه ای و علی فلاحیان در دادگاه مهدی هاشمی ۱۳۶۵ 

سعید امامی درمجموع ۱۸۲ روز بازجوئی اش ، درهفتاد و چهار روز از بازجویی خود هیچ نمی گوید الا اینکه من سرباز پا به رکاب نظام بوده ام و خود بهتر می دانید چه کرده ام ، در روز هفتادو پنجم شروع به سخن گفتن می نماید (البته به ضرب شلاقهای پی در پی ) تا اینجا کسی از امامی ترسی به دل نداشت همانهایی که خود نیز می دانستند که گر پرده بیفتد نه تو مانی و نه من تا اینکه سعید امامی به بازجوی خود پیغام می دهد که: به هاشمی و فلاحیان بگوئید من سوختم اما در این آتش شما را نیز با خود خواهم برد! 

در نودو هشتمین روز بازجوئی اش هنگامی که بازجو سید قاسم جزایری ( مهندس عاملی) از امامی سئوال می نماید که : س - آیا فقط این ترورها در دایره وزارت اطلاعات بود و یا نهادهای بالاتری هم همچون ریاست جمهوری از آنها مطلع بودند یا خیر بطور مشروح توضیح دهید : امامی نیز پاسخ می دهد و دقیقا همان لحظه هم حکم اعدام خود را با آن پاسخ امضاء می نماید و توضیح می دهد : بله آقای هاشمی در بسیاری از موارد از این احکام و ترورها وحتی کیفیت کار مطلع بودند و حتی در بعضی موارد نیز نکاتی را به جهت یالا بردن ضریب موفقیت کار به ما گوشزد می نمودند و... در ادامه سعید امامی به مواردی همچون ترور مخالفین در برلین ( رستوران میکونوس ) و همچنین عملیاتی در ترکیه اشاره می نماید که هاشمی رفسنجانی خود بر آنها نظارت داشته است و یا مورد دیگری را مطرح می کند که صرفا به واسطه منافع شخصی خانواده هاشمی بخشی از وزارت اطلاعات در کشورهای نروژ و ژاپن وارد عمل شده بودند . ( این بازجوئی ها امید است به زودی و بطور کامل منتشر شود )

هاشمی رفسنجانی که از همان ابتدای بازداشت ها و بازجوئی ها نگران این روز بود با اطلاع از لب گشودن امامی و زنده ماندنش در زیر شکنجه ها به تب و تاب افتاده و تصمیم می گیرد به نحویی صورت مسئله را پاک نماید تا با رفتن امامی تمامی آن اطلاعات و اسناد هم محو گردد . و در این راه هم کسی را بهتر و نزدیکتر از محسن رضایی نمی یابد ، تدبیر در این اندیشیده می شود که امامی به نحویی از زندان خارج گردد و بعد با انتقال وی به ترکیه و اقامت موقتش در آنجا بعد تر وی را به چین و یا کانادا بفرستند تا در آنجا بصورت ناشناس و زیر نظر خودشان زندگی نماید ( در این که این تصمیم جدی بوده واز همان ابتدا ترفند نبوده شکی نیست چرا که حتی مطلع هستم در شهر آدانا ترکیه خانه ای نیز یکی از وابستگان هاشمی برای این منظور تدارک دیده بوده ) از طریق یکی از نگهبانان امین به امامی هنگامی که غذای وی به درون سلولش برده می شود پیغام هاشمی رسانده می شود که به نحویی خودت را از بازداشتگاه خارج کن !

 امامی که با تمام زیرکی و هوشیاری ای که در وی بود باید می فهمید که امن ترین جای دنیا برای او زندان است اما به هر روی فریب هاشمی را می خورد و چند روز بعد هنگامی که از اتاق بازجویی بازگردانده می شد در پله های بازداشتگاه توحید خود را به زمین می اندازد و در نتیجه کتف و مچ دستش می شکند اما کار به اعزام به بیمارستان نمی کشد و در همان بهداری بازداشتگاه دست او را مداوا و گچ می گیرند ( اگر بیاد داشته باشید و فیلمهای بازجویی را دیده باشید سعید امامی یک دستش در گچ است و با باندی آویزان گردنش است ) ، به هر روی پس از گذشت مدتی در صبح روز سه‌شنبه ۲۵/۳/۱۳۷۸در زندان توحید سعید امامی که آنزمان در سلول ۴۰۷ انفرادی بازداشتگاه توحید نگهداری می‌شده به نگهبان اعلام می نماید که قصد حمام دارد ، در بازداشتگاه توحید حمام در طبقه همکف ضلع شرقی زندان گرد توحید قرار دارد .

... و دکتر امیدوار رضایی مدیر بیمارستان لقمان الدوله خود شخصا در اتاق ایزوله بیمارستان کار مداوای امامی ( که همان مرگ امامی می باشد ) را آغاز می نماید . لازم به توضیح نمی باشد که امیدوار رضایی گرچه برادر محسن رضایی هم می باشد اما از مقربان درگاه هاشمی رفسنجانی هم بوده و هست ! باقی ماجرا نیز که روشن است ناگاه در شامگاه روز بیست و هشتم نامبرده علیرغم اینکه سابقه بیماری قلبی نداشته دچار عارضه ایست قلبی می‌شود و در صبح روز بیست و نهم فوت می‌نماید .

به محض اعلام دادستان نظامی استان تهران از خودکشی سعید امامی با داروی نظافت کارشناسان بسیاری از جمله انجمن علوم آزمایشگاهی وناصر زرافشان و شیرین عبادی از جمله وکلای مقتولین اعلام نمودند که بر اساس آزمایشات بسیار و متعددی که از داروهای نظافتی که در بازار ایران مورد استفاده استحمام کنندگان قرار می‌گیرد مشاهده شده که تماماً فاقد سم آرسنیک بوده و مهلک نیست. در ثانی چنانچه بر فرض هم که کشنده باشد باید جداره معده و روده را پاره نماید و علت مرگ خونریزی شدید داخلی باشد نه ایست قلبی ! بلکه ایست قلبی عارضه چیز دیگری است: آمپول هوا
امیر فرشاد ابراهیمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر