پنجشنبه، شهریور ۰۲، ۱۳۹۱

نادر جهانبانی،خادم یا "عامل فساد" !؟



نادر جهانبانی به حکم صادق خلخالی در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۷ بر روی پشت بام مدرسه علوی تیرباران شد.

صادق خلخالی در خصوص وی در کتاب خاطرات خود نوشته:
جهانبانی در رأس قدرتی قرار داشت که می‌توانست اعتراض کند؛ چون تقریباً از نزدیکان و خویشان شاه بود می‌توانست اعتراض کند، اما به خاطر حفظ زندگی انگلی خود و برای خوشگذرانی خود، ملتی را به انحطاط کشاند و جشن هنری در شیراز ترتیب داد که در ماه مبارک رمضان جلوی چشم مردم مسلمان تئاتر آتش خوک و بچه را روی صحنه بیاورد! او مفسد فی الارض است.
این‌ها به مقدسات ملی و دینی ما خیانت کردند و ملت هیچ وقت حاضر نیست چنین افرادی میان ملت باشند وگرنه به این اعتبار نه نصیری کسی را شخصاً شکنجه کرده بود، نه هویدا و نه جهانبانی و نه مهندس ریاضی.
 خاطرات آیت‌الله خلخالی-ایام انزوا. فصل سوم چگونه شاه و اطرافیانش را به اعدام محکوم کردم؟!نشر سایه چاپ یازدهم صفحهٔ ۸۱ شابک:۹۶۴۵۹۱۸۰۴۹

در زیر متن دفاعیه نادر جهانبانی در دادگاه صادق خلخالی را می خوانید:
آنچه را که شما مطرح کردید آنقدر مسخره و احمقانه‌است که من لزومی به پاسخ گفتن به آن نمی‌بینم اما چند دروغ بزرگ گفتید که همراه با اتهام زدن‌های شما نشان می‌دهد که حکم شما علیه من مثلا صادر شده و همچنین حکایت گر این حقیقت است که شما نه تنها مسلمان نیستید بلکه مشتی بی وطن، بی دین و مزدور که به دستور اربابانتان فقط و فقط قصد ویرانی کشور من و ارتش سرزمین مرا دارید.

پدر من جاسوس روس نبود، بلکه افسری ایرانی بود که در روسیه درس خوانده، من هم هرگز عامل کشوری نبودام بلکه در سالهایی که شما برای لقمه نان مزدوری، سر حسین را از این منبر به آن منبر می‌کشاندید. در آمریکا به عنوان بهترین و با استعدادترین خلبان ایرانی، بر اوج ابرها پرواز می‌کردم. حال شما چگونه به خود اجازه می‌دهید به من تهمت خیانت بزنید. شما از خود خجالت نمی‌کشید شما از مردم شرم نمی‌کنید؟ شما از هزاران جوان ایرانی که من با همه تلاش در راه فراهم کردن وسایل ورزشی و ایجاد امکانات جهت تربیت روح و جسم آنها، در ماه‌های گذشته کوشیده‌ام، آزرم نمی‌کنید؟

شما که هستید آیا به جز جمعی غارتگر و خونخوار و دوری از هر نوع صفت انسانی کسانی را می‌شناسید که چون شما بر هر آنچه ملی و ایرانی است تیغ بکشند؟ آقایان من پنجاه یک سال به خوبی و نیکی زندگی کرده‌ام و قرارگاهم آسمان‌ها بود. پاسخی به یاوه گویی‌های شما ندارم. به دستوری که اربابانتان داده‌اند عمل کنید، ولی مطمئن باشید که مردم ایران خیلی زود از خواب فعلی بیدار می‌شوند و این تب که با دروغ و تزویر شما به آن در جان و روح آنها رخنه کرده، بسیار سریعتر از آنچه فکر کنید فرو خواهد نشست. آنگاه شما هستید و خشم ملتی که به تار و پود شما آتش می‌کشد.من دفاع خاصی ندارم ولی من هیچ وقت بر ضد انقلاب کاری نکرده‌ام به هر حال دیگر مهم نیست و من آمادهٔ اعدام هستم.

سایت خبری روزآنلاین در مقاله‌ای با عنوان "نوبت خمینی شد"، به خاطرات سفیر اسرائیل در ایران اشاره می‌کند که نوشته سپهبد جهانبانی ‏به احمد خمینی گفت: "من از توی عرب ایرانی‌ترم".

سپهبد خلبان نادر جهانبانی یکی از بهترین فرماندهان نیروی هوایی ارتش ایران در زمان محمد رضا شاه بود. در باب رشادتها و خدمات وی به کشور ایران فراوان سخن رانده شده است. هنگامی که انقلابیون وی را برای دادگاه آماده می کردند بر روی پلاکاردی که بر گردن وی آویزان کرده بودند نوشتند "عامل فساد"

تیمسار سپهبد خلبان نادر جهانبانی (۲۷ فروردین ۱۳۰۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۵۷) خلبان نیروی هوایی شاهنشاهی ایران، یکی از خلبانان ویژهٔ محمدرضا شاه پهلوی و سرپرست تیم آکروجت تاج طلایی بود. آخرین درجهٔ وی در ارتش سپهبد بود.

وی پسر امان‌الله جهانبانی بود. مادر او از مهاجران روس بود و به خاطر رخسار اروپایی‌اش به عنوان ژنرال چشم‌آبی معروف بود. همسر وی فرخ زنگنه نام داشت و این دو دارای دو فرزند به نام‌های انوشیروان جهانبانی و گلنار جهانبانی بودند. نادر جهانبانی پس از انقلاب در ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ در زندان قصر به حکم صادق خلخالی حاکم شرع وقت بر روی پشت بام مدرسهٔ علوی تیرباران شد.
گریز از چنگال دشمن
در زمان فرمانروایی " حسن البكر " حاكم وقت عراق كه به دست صدام حسین در پی كودتایی خونین سرنگون شد ، اختلافات مرزی با دولت ایران به وجود می آید . طرفین در آماده باش كامل به سر می برند . در آن هنگام جت های جنگنده ایران مرتب در خط مرزی به گشت زنی می پردازند . در یكی از روزهایی كه نادر جهانبانی مشغول گشت زنی بود به ناگاه توسط پنج جت جنگنده ارتش عراق محاصره می شود . در این گونه شرایط خلبان چاره ای جز تسلیم ندارد . چون چهار فروند هواپیمای متخاصم از چهار طرف شكاری ایران رو محاصره كرده و یك فروند هم از جلو در حركت است تا راه را نشون دهد . جهانبانی خیلی خونسرد به همراه شكاری های دشمن راهی عراق می شود . با نزدیك شدن به منظقه فرودگاه ، هواپیمای جلویی به زمین می نشیند .. چهانبانی دور موتور را كم می كند .. و بعد از دقایقی چرخ های هواپیما رو هم پائین می آورد ... خلبانان دشمن وقتی وضعیت جت جنگنده ایرانی رو می بینند كه در حال فرود است ، هر یك به سمتی رفته تا جت جنگنده ایرانی به زمین بشیند .

او آرام آرام به سمت باند فرود دشمن نزدیك و نزدیك تر می شود . سرعت هر لحظه كم تر می گردد . تا جایی كه از آن بالا شكاری های عراقی می بینند كه هواپیما سر باند و در حال فرود است .... اما به محض این كه چرخ هواپیما سطح باند رو لمس می نماید .... ژنرال چشم آبی با فشار آوردن مجدد بر دسته گاز ، به صورت وارون از زمین كنده می شود و با استفاده از نیروی كمكی پس سوز ، همان طور در حالت پشت هواپیما به سمت زمین و چرخ ها را به آسمان ، با سرعت سرسام آوری از منطقه دور می شود ... هواپیماهای عراقی كه سرعت خود را كم كرده بودند و برای فرود آمده می شدند ، تا به خود آمده و بر سرعت خود افزودند ، هواپیما در خاك ایران به زمین نشسته بود !!

فرود اضطراری شكاری در جاده
فانتومی که به حوالی آسمان شهر ساوه می رسد دچار نقص فنی گشته و كنترل هواپیما نا ممكن می گردد . اكثر خلبانان به خاطر تعلق خاطری كه به پرنده آهنین خویش دارند ، علی رغم تآكید قانون مبنی بر پرش به وسیله چتر نجات ، ولی آن ها تا آخرین ثانیه ها سعی در كنترل آن دارند . ما در جنگ با عراق خیلی از بهترین خلبان هایمان را به خاطر این مسئله از دست دادیم . و آن ها موفق به پرش به موقع نشدند . همون طور كه می دانید اگه ارتفاع یك فروند شكاری خیلی به زمین نزدیك بشه ، عملكرد چتر نجات قطعی نیست . و ممكنه به سمت زمین راكب خود را بكوبد . به هرحال آن روز هم آن افسر خلبان نهایت سعی خود رو می كنه و هواپیمای فانتوم خود رو در جاده ساوه به زمین می نشاند با فرود اضطراری هواپیما در جاده ... كه با دشواری خاصی هم همراه بود. آن هم هواپیمای شكاری كه در باند آسفالت طولانی با چتری كه از عقب هواپیما باز می شود به زحمت می نشیند . چه برسه به جاده پر چاله و چوله اون زمان كه ماشین ها و كامیون ها هم در حال عبور بودند !! كلی مستشار امریكایی به همراه مسئولین نیروی هوایی و متخصصان مربوطه می ریزند اون جا . هر كس یك نظری می دهد . آخرین نظر كارشناسی چنین بود كه شكاری فوق با جدا نمودن بال هایش آن را سوار تریلی كرده و جهت تعمیر به مهرآباد ببرند . وقتی موضوع به گوش جهانبانی می رسد . خود به منطقه رفته و از نزدیك آن جا رو بررسی می نماید . و سپس اظهار می دارد هواپیما رو همین جا تعمیر نمائید خودم با آن به سوی تهران پرواز می كنم .

مستشاران امریكایی با دلیل و مدرك ثابت می كنند كه این پرواز امكان پذیر نیست . زیرا با موانعی كه در سر راه است امكان بلند شدن در حد صفر است . حتی پا را فراتر گذاشته و با قاطعیت می گویند تنها یك در صد این امكان وجود دارد و نود و نه درصد شكاری به ساختمان برخورد می نماید. جواب جهانبانی به آمریكایی ها ، اونا رو واقعآ شوكه می كنه . ژنرال می گوید اگه یك درصد امكان پذیر باشه من با همون یك درصد بلند می شوم . در نهایت بعد از چند روز تلاش متخصصان نیروی هوایی روز موعود فرا می رسه .. تیمسار پشت كابین اف - ۴ ای نشسته و موتور های آن رو روشن می نماید . نفس تو سینه همگان حبس شده بود . همه یقین داشتند كه شكاری به ساختمان بر خورد خواهد نمود .

حتی خوش بینانه ترین متخصصان هم چنین برداشتی داشتند . جهانبانی با خونسردی درپوش كابین را می بندد . با اشاره دست او موانع چوبی از زیر چرخ های هواپیما برداشته می شود . و در حالی كه لبخند به لب داشت با جلو بردن دسته گاز حداكثر نیرو را به موتور ها وارد می كند . صدای غرش موتورهای جت جنگنده تا كیلومتر ها شنیده می شود . و در یك آن با آزاد كردن ترمز ها هواپیما در جاده به راه می افتد ... با هر تكان هواپیما ، آگاهان منتظر وقوع فاجعه ای می شوند .. و عاقبت هواپیما در نزدیكی ساختمان از زمین كنده می شود .. به گفته شاهدان میلی متری از روی ساختمان مرگ پرنده رو به آسمان می برد . و دقایقی بعد به ارابه های فرود اجازه لمس باند مهر آباد رو می دهد.
تیم آکروجت تاج طلایی

 سال ۱۳۵۵،مقام دوم جهان

سال ۱۳۵۱
.
.
.



۳۲ نظر:

  1. روحش شاد و بر فراز آسمان ایران جاودانه باد.

    پاسخحذف
  2. anvaght shoma sabz ha mikhayid bargardid be dore skhuh kasani mesle khalkhali..eyyy vayyy bar shoma ke hanuz nemitanid khub ra az bad ya bad ro az badtar tashkhis bedid.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ما نمی خواهیم به هیچ دوره ای برگردیم،خلخالی یک جنایتکار بود،و عملکرد جمهوری اسلامی سنخیتی با اسلام ندارد!
      ضمن اینکه من مطابق اسناد موجود روایت کردم،من شناختی از مرحوم جهانبانی ندارم،قضاوت را بر عهده ی خواننده می گذارم.

      حذف
  3. drood bar jahanbani va nangh bar islam

    پاسخحذف
  4. نخست اینکه روانش شاد

    دو دیگر حالا چه ربطی‌ نادر جهانبانی ایرانی‌ با این عربزاده داره ؟ آن زمانی‌ که داشتند نادر جهانبانی را اعدام میکردند این عربزاده داشت دست یک هندیزاده را می‌بوسید !

    یزدان نگهدار ایران باشد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. عربزاده کیه؟هندی زاده کیه؟چقدر نژادپرستانه سخن می گویید!؟

      حذف
    2. shoma jenabeh Iranutopia, ageh hanooz ghodrateh in ra nadarid ke befahmid manzooreh in hammihane IRANI az Hendi zadeh hamoon Khomeinie , va Arabzadeh ham hamin Mousavi ghashangast,digar shoma ra che be sokhan goftan rajebeh Irane Armani hast
      I'm referring to the name "IranUtopia" that you have .chosen

      حذف
    3. شما آقا یا خانم نژاد پرست، اگر خیلی ایرانی هستید فارسی بنویسید.البته اگر زبان مادریتان فارسی است!!!

      حذف
  5. صادق خلخالی خود نماینده حزب توده در مجلس اول اسلامی بود، بعد به دیگران برچسب جاسوس میزد.

    امید است این آقای موسوی شما هم روزی به عظمت قهرمان ابدی کشور ایران، زنده یاد جهانبانی برسد.

    پاینده ایران.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آقای موسوی مردی شریف و بزرگوار هست.هنرمندی که به اصرار مردم پا به میدان گذاشت و انصافا مردانه ایستاده،ولی ما تنهایش گذاشتیم.آقای موسوی جزو خوش نام ترین رجل سیاسی بعد از انقلاب هستند.و جمهوری اسلامی هنوز سندی بر علیه او نیافته است.

      حذف
    2. areh vala bayad barash salevat beferstim dar zemn fateh ham yadeton nare

      حذف
  6. قبل از هر چیزی روح این بزرگ مرد شاد باد

    من ضّد آقای موسوی نیستم ولی‌ مگر ایشان در دوران شصت وزیر نبودن، این همه کشتار مگر در زمان ایشان اتفاق نیافتد، البته ایشان با شجاعت در مقابل این دولت ایستاد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ایشان زمان جنگ نخست وزیر بودند و درگیر آن جنگ خانمانسوز.کشته شدگان دهه ی شصت همگی به عنوان دشمن و محارب معرفی شده بودند(و یقینا عده ای از آنها هم چنین بوده اند) و ما الان در عصر اینترنت و ماهواره و رسانه های مجازی داریم قضاوت می کنیم.آن زمان تجاوز به یک زندانی در بازداشتگاه مخفی را کسی ازش مطلع نمیشد اما الان از بند امنیتی نامه می دهند بیرون!!

      حذف
    2. آیا حدود ده پانزده هزار اعدامی در دهه شصت، مثل کشتن مورچه ها است که شخص دوم مملکت از آن خبر نداشته باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      احتمالا شما در آن زمان کوچک بوده اید و یادتان نمی آید که همین آقای موسوی چقدر قدرتمند بودند.

      حذف
  7. در جواب این دوست ما IRANUTOPI :

    ۱. شما یا خوابی‌ یا خودت را به خواب زدی ضرب‌المثل میگه کسی‌ که خواب هست میتوان بیدارش کرد ولی‌ کسیکه خودش را به خواب میزند هیچوقت نمیشود بیدارش کرد!

    ۲. آقای موسوی آدم شریفی هستند و به اصرار مردم به میدان آمدند : ببین دوست عزیز ما بعد از ۳۳ حکومت جهل و جور و فساد ( اسلام) معنی‌ شرافت، کرامت انسانی، اسلام و ... و ... را فهمیدهیم. با این همه فیلترینگ و استبداد مردم که نمیتوانند نماینده یا کاندیدای خودشان را برای انتخابات (انتسابات) بفرستند حالا کی‌ به ایشان اسرار کرد ؟ این مردک که مردم اسیر شده در این حکومت مذهبی‌ را دوباره به خانه فرستاد و گفت که ما میخوایم به دوران طلائی امام گجستک برگردیم و برای همین هم مردم ولش کردند!

    ۳. جمهوری اسلامی هنوز سندی بر علیه او ندارد : بابا بولشیت(bullshit) ، زکی‌ اصلا شما توی باغ هستی‌؟ ما ایرانیان به اندازهٔ کافی‌ سند از تمام این سردمداران قاتل، فاسد و حیوان سفت داریم که بعد از آزادی ایران در یک دادگاه عادل بررسی میشود.

    ما دروغ گفتیم ... ما دزدیدیم... ما آدم کشتیم ... ما فساد کردیم

    ممّد نبودی ببینی‌ ...

    یزدان نگهدار ایران بعد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جناب شاه اللهی،هر کس با سرکار هم عقیده نباشه جاهل و خواب هستش؟!
      این است منطق ذوب شدگان در اعلاحضرت!

      حذف
  8. دوست عزیز IRANUTOPI :

    ببین من با فاکت بهات صحبت کردم و تو به من گفتی‌ شاه الأی. این هست فرهنگ استدلال شما ؟ برای توجیه موضوع تیتل بزنی‌! حالا گیریم که من شاه الأی باشم چه ربطی‌ به این مساله دارد دیدی وقتی‌ که می‌گویم یا خوابی‌ و یا خودت را به خواب زدی همین هست! این حکومت جهل و جور و فساد که روی شاه را سفید کرد ، این‌ها صدها هزار بار بیشتر از ایرانیها کشتند و خارجیها هم که با کوت و شلوار و سلام و صلوات به خانه‌شان می‌فرستند و بردگی این اروپأییها و امریکأها را میکنند. اگر نبود پس چطور همه این دزدان یک پاسپورت کانادایی و امریکایی و یا انگیلسی دارند و بانک‌هاشون در اروپا پر از پول نفت مردم ایران هست ؟

    ۱. وقتی‌ که گفتم حکومت جهل و جور فساد بعد از ۳۳ سال این درست نیست؟ اینها را من نمی‌گویم گنجی ها، سروشها، نوریزادها و.. و.. بنیان گذار و ذوب شده در همین سیستم می‌گویند. ( ما دروغ گفتیم، ما فساد کردیم، ما آدم کشتیم ...)

    ۲. وقتی‌ که می‌گویم عربزاده یعنی‌ پدرش عربهای مسلمان وحشی بودند که به ایران حمل کردند بودند و با کنیزانشن که خواهران و مادران ما ایرانیها بودند هم بستر شدند و نامه سید به ایرانیان دادند.

    ۳. وقتی‌ که میگویم خمینی گجستک هندیزاده برو شجره نامه او را مطالعه بکن.

    من به عقاید تو احترام میگذارم و فقط در این بلاگ فاکت‌ها را برات نوشتم، اگر تو هم فاکت داری بیا با سند بگو ولی‌ بی‌ ربط به کسی‌ تایتل نزن.

    تنها راه آزادی و رهایی از این حکومت دینی آگاهی‌ هست

    پاسخحذف
  9. من فکتی از شما ندیدم!فاسد بودن حاکمین ایران چه ارتباطی به دین دارد؟مقایسه ی بد و بدتر برای اثبات حقانیت "بد" ،درست نیست.گنجی و سروش و نوریزاد از ابتدا مورد تایید طیف فکری بنده نبوده الانم نیستند.خواهران و مادرانی که نام بردید با رغبت این کار را کردند.
    این ویدیو را ببینید:
    http://iranutopia51.blogspot.com/search?q=%D8%B9%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%84%DB%8C+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86

    عموم دانشمندان ما آثار نفیس خود را به زبان همانها که عرب وحشی خواندید نوشته اند.عموم دانشمندان ما پیرو دین اسلام بودند.عموم زندانیان سیاسی ما مذهبیون هستند.عموم خائنان به وطن و مردم سلطنت طلبهای افراطی هستند.آقای خمینی هنریزاده نبودند،پدر ایشان در هند زندگی کرده اند و پدر بزرگشان در هند بدنیا آمده اند و به نجف نقل مکان کرده اند.بروید کتاب عماد الدین باقی را بخوانید.
    http://islam313.com/researchs/religious/8-tabare-emam-khomeini
    سراسر کلام شما بوی توهین و نژادپرستی می دهد.بوی هیتلر می دهد.شما به چه تفاخر می کنید؟به نژادتان؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ضمنا،تنها راه آزادی و رهایی،طرد نمودن عقاید فاشیستی و قرون وسطایی عده ای تند روی افراطی و فحاش هست.

      حذف
    2. لعنت بر خمینی و همهاربابان و ازنابش که ایران زمینی را که به سوی رشد و ترقی میرفت به دام اسلام و نابودی کشاند.

      حذف
    3. به جای ناشزا گفتن کمی اندیشه کنید،آقای خمینی چیزی را به کسی اجبار نکردند،مردم خود اندیشه های ایشان را پذیرفتند و از ایشان حمایت کردند.اگر اشتباه کردند مقصر خودشان هستند.

      حذف
  10. گوشه ای از سخنان آقای عبدالعلی بازرگان:
    آیا اجداد ما، اینقدر زبون و بی شخصیت بودند که دین و آیین خود را به خاطر یک مشت عرب رها کردند؟ آیا مردم به این راحتی دست از اعتقادات و افکارشان می کشند؟ آیا اندیشه انسان در طول تاریخ با زور شمشیر عوض شده؟ تمام تلاش ها تا زمانی که ملت نخواهند نتیجه نمی دهد . اگر یک ملتی تحت تاثیر واقعیاتی اندیشه اش را تغییر بدهد نشاندهنده اینست که این ملت نمیخواهد تابع سنت های آباد و اجدادی اش باشد و این افتخار ما ایرانیان است.آیا مردم (منظور ایرانیان آن زمان ) به این سادگی دست از اعتقاد خود می کشند ؟ مگر می شود مردم را به زور شمشیر مجبور کرد که از ته دل آیینی را قبول کنند؟!آیا می شود ملتی آنقدر زبون باشد که از همه چیز خود دست بکشد؟...

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. گور بابای بازرگان و همه ملی مذهبی ها که با همراهی کمونیستها و همه چپی ها و بی ناموس های دیگر مملکت را دو دستی تقدیم ملاهای بی ناموس تر از خودشان کردند

      حذف
  11. اول شاه اللهی حالا فاشیست و هیتلری!‌ای بابا باز هم فرهنگ اسلامیت را نشان دادی تو خودت رو بخواب زادی برای همین هست که فاکتها را نمیبینی پس همینطوری بخواب ...

    جم کن تو هم با این پفیوز‌های روشنفکر اسلامیت از بازرگانها گرفته تا هر آخونده با کراوات و بدون کراوات همین‌ها بودند که مملکت را به قهقرا گشیدند. تو چرا چرت و پرت میگی‌ دانشمندان ما مسلمان بودند ‌ای بابا کجای کاری تو بیا توی باغ اگر به دین اسلام روی نمیاوردند که گردنشان زیر تیغ همون پیقمبرو امامانت بودند پس میبایستی از ترس به این دین پر از دروغ و ریا و خرافه روی میاوردند. توی همون قرآن خودت نوشته کافران را که به خدا ایمان ندارند بزنید بکشید . حالا این کافران کی‌ هستند ؟ توهین از این بدتر هر کسی‌ که به دین اسلام روی نیاورد جانش حلا‌ل هست . دین اسلام ۱۴۰۰ ساله به فرهنگ و اعتقادات من توهین کرده. بس کنید دیگه با این مزخرفات ، اسلامِ خوب و بد چه هست ؟ همه سرو تا یک کرباسند! کسی‌ هم برنگشته که بگه بهشتی‌ هست و جا جهنمی !‌ای بابا ولمون کن همه را سر کار گذاشتید...

    تا زمانی‌ که شما ایرانیها به این خرافات و دنبال مردگان عربی‌ که در ۱۴۰۰ پیش به خاطره زن و پول و قدرت به جان همیدگر افتادند و همدیگر را لات و پاره کردند در صحراهای نجف و کربلا ، مکه ، مدینه، مشهد، قوم ، جمکران و ... و ... و... میگردید همین آاش و همین کاسه . حالا تو هی‌ بگو این خوب اون بدتره ...

    به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پاسخ نمی دم،خوانندگان با ادبیات همایونی بهتر و بیشتر آشنا می شوند.بدرود

      حذف
  12. ننگ و ننگ و ننگ و ننگ بر الله و محمد و ابوبکر و عمر و عثمان و علی و معاویه و یزید و حسن و حسین و سجاد و ... و مهدی بی ناموس ته چاهی با همه طرفداران متعصبشان، نه آنهایی که متعصب نیستند و از روی نادانی به این عوضیها اعتقاد دارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اعتراض خود را محترمانه بیان کنید.شما حق اهانت به اعتقادات دیگران را ندارید.رفتار پلشت حاکمیان فعلی ارتباطی به اسلام ندارد

      حذف
    2. الان به کجا رسیدیم. ملت قدر زحمات محمد رضا پهلوی را ندانست و به خاطر زودباوری و..... به بدبختی دچار گردید. نهایت اقتدار و عظمت و رشد اقتصادی چی شد. ای خدا انا ن را که ملت ساده را گمراه کردند خود نابود گردان

      حذف
    3. کدوم خدمات؟؟ خب اگه او اونهمه ظلم نمیکرد و مستبد نبود و ملت رو جون به لب نمی کرد که الان این حاکمیت بر ما مسلط نمیشد!!

      حذف
  13. اینکه یک عده ای مدعی دوران طلایی قبل از انقلاب در بحث اقتصادی و بحث آزاذی اجتماعی را هستند نباید زیاد خرده گرفت اما با رجوع به سخنرانی امام مخالفت ایشان در ابتدا اغلب حالت نصیحت گونه داشت۰ شاه را سفارش به عدم دخالتهای بیگانه در همه امور و عدم پیروی از انان و امتیاز دادند به انان میکرد ودر بعضی از مواقع خود حکومت عمدا منشا و عامل ترویج مفسده های اخلاقی بی بندوباری به صورت رسمی میکرد ومی شود اشاره به ارتباط با اسراییل ودادن حق کاپیتولاسیون به امریکا واز هر ۵ سینما یک سینما یک فیلم سکس اکران داشت وبا برگزاری تئاتر هنر شیراز اجرای زنده سکس نه‌تنها روی سن داشتند گاهی اوقات هم اجرای در جلوی در تئاتر ها داشتند که حتی در کشورهای اروپایی امروزه که این چین کارهای در محل لام هم مردم وهم حکومتها ابا دارند و عزیزان برای درک حقیقت بیشتر میتوانند باسرچ کردن در چند سایت مخالف و موافق رژیم قضاوت بهتری داشته باشند مثل جستجو برای اجرا (تئاتر آتش خوک پسر بچه در شیراز) که مردم مجبور به پیروی از امام در برانداخنن نظام حکومت وقت شدند واگر امروزه نیز شاهد فسادهایی از قبیل اقتصادی 'و اخلاقی هستیم که واقعا هستیم به دلیل عدم مدیریت مدیران و همان تسامح وتساهل زیاد انان به طور غیر عمد هستیم و????? در بخش اقتصادی رانت' زیادی خواهیهای بعضی از رجال'!!! ودر بخش فرهنگی همان تساهل و تسامح زیاد مسئولین و پذیرش بخشی از مردم وضعیت کشور را در حالت بحرانی ونابهنجار قرار داده !!!!واز نظر من دشمنان بیرونی و درونی مانند دو تیغه قیچی (دشمنان دانا و دوستان نادان) امروزه کشور را به سمت از هم گسیختگی سوق میدهند مگر خدا نخواهد همدلی یکپارچه همه اقشار مردم از هر طیف گروهی

    پاسخحذف