جمعه، آبان ۰۳، ۱۳۹۲

علی یونسی

علی یونسی در محافل امنیتی با نام مستعارعلی ادریسی( دستیار ویژه رئیس جمهور ایران،حسن روحانی) در امور اقوام و اقليت‌های ديني و مذهبی است. او همچنین چهارمین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پس از استعفای اجباری قربانعلی دری نجف آبادی در دولت سید محمد خاتمی بوده‌است.
در پاییز و زمستان ۱۳۶۲ خورشیدی، وی در مقام ریاست شعبه دادگاه نظامی، بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای شبکه مخفی و نظامی حزب توده ایران و ۳۰ نفر از اعضای سازمان فداییان، شاخه اکثریت را محاکمه ، و برخی را از جمله بهرام افضلی فرمانده نیروی دریایی ایران، بیژن کبیری فرمانده نیروهای هوابرد (کلاه‌سبزها)،هوشنگ عطاریان از فرماندهان عالی‌رتبه جنگ و مشاور وزیر دفاع، حسن آذرفر استاد دانشکده افسری و معاون پرسنلی نیروی زمینی، شاهرخ جهانگیری عضو مشاور کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران و از مسئولان سازمان نوید، ابوالفضل بهرامی‌نژاد، محمد بهرامی‌نژاد، فرزاد جهاد، غلام‌رضا خاضعی، و خسرو لطفی از کادرهای مخفی حزب توده ایران به جوخه اعدام سپرده شدند.
حمله به کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ و کشتار و ضرب و شتم وحشیانه‌ی آنها که لکه‌ی ننگی است بر پیشانی حاکمیت ایران در زمان وزارت علی یونسی اتفاق افتاد!