یکشنبه، آذر ۱۰، ۱۳۹۲

احمد جنتی لادانی،مردی برای تمام زمانها

"احمد جنتی لادانی" حکایت مردی است که در تاریخ معاصر چهره های زیادی از خود نشان داده است.داستان مردی لایزال که قبل از انقلاب از مخالفین انقلاب و راهپیمایی ها بود و زیر هیچ اعلامیه ای را امضا نکرده بود و حتی در برابر نظام شاهنشاهی سر تعظیم فرود آورده بود اما بعد از انقلاب و در زمان آیت الله خمینی به ریاست سازمان تبلیغات و عضویت در شورای نگهبان در کنار ده ها سمت دیگرش رسید.از بدو تاسیس شورای نگهبان عضوفقها و بعد از آیت ا... صافی گلپایگانی دبیر شورای نگهبان شده است،او همچنین عضو مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و از امامان جمعه موقت تهران است.

فرزند مارکسیستش(سازمان منافقین) محمد حسین،از او برائت می جست و شرم میکرد.احمد جنتی لادانی خودش اذعان داشت که نه انقلابیست و نه سودای مخالفت با رژیم پهلوی را دارد!

بعد از مرگ فرزندنش حضانت تنها نوه‌اش،عاصف که بعدها احمد جنتی او را محسن نامید(فرزند محمد حسین) را از مادرش فاطمه سروری گرفت.که او هم در ۱۸ سالگی به عنوان یک بسیجی فعال در ستاد امر به معروف و نهی از منکر که پدربزرگش ریاست آن را به عهده داشت و دارد در اثر سانحه‌ی رانندگی و حین مامورین جان سپرد.بعد از انقلاب حکم اعدام فرزندش محمد حسین که ازاعضای فعال سازمان منافقین بود را صادر کرد.(محمد حسین،۲۳ خرداد ۱۳۶۱ در حمله‌ی سپاه پاسداران کشته شد)،احمد ۴۰ روز را درشادی این اتفاق مبارک روزه ‌ی شکر گرفت!

فرزند دیگرش علی، پس از انقلاب در دوره‌های مختلف ریاست پستهایی نظیر صدا و سیمای استان خوزستان، استانداری خوزستان، استانداری خراسان، ریاست دفتر هاشمی رفسنجانی، سفیر ایران در کویت، معاونت سیاسی وزیر کشور در دوره احمدی نژاد به عهده داشته‌است و در دوره حسن روحانی(یازدهمین ریاست جمهور ایران) وزیر فرهنگ و ارشاد شد.او که از حامیان هاشمی رفسنجانی است در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد سفیر ایران در کویت بود که در سال ۱۳۸۹ از این مقام برکنار شد.

در زمان جنگ هم موافق با سیاست های آقای خمینی نبود و چون همفکران خود نظیر علم الهدی(امام جمعه‌ی مشهد و ریاست آموزش وقت دانشگاه امام صادق) و مهدوی کنی(ریاست دانشگاه امام صادق) و مصباح یزدی حتی یک روز هم به طور نمادین در جبهه‌های جنگ حضور نیافت.زمانی وصیت نامه های دانشجویان شهید دانشگاه امام صادق را به دیوار دانشگاه زده بودند (سریعا جمع آوری گردیدند) که در آنها به صراحت گفته بودند روی پل صراط گریبان مهدوی کنی و علم الهدی را خواهند گرفت،آخر هر دانشجویی به جبهه می رفت اخراج میشد!

در حالیکه خیلی از شخصیت های سیاسی نظیر آیت الله منتظری و امامان جمعه که سنی از آنها گذشته بود نظیر شهید مدنی و شهید دستغیب،شهید صدوقی در میان رزمندگان می رفتند و به آن ها دلگرمی میدادند.

بنی صدر و شهید چمران

 هاشمی و حسن روحانی

 شهید محمد منتظری و شهید رجایی

میرحسین موسوی،نخست وزیر

بعد از رحلت بنیانگزار جمهوری اسلامی او قدرتی دو چندان یافت و از حاشیه به صدر آمد،محبوب حجت الاسلام خامنه ای گشت و به ریاست شورای نگهبان رسید.

در کنار سمتهای رسمی، او به طور نامحسوس در خیلی از حوادث و اتفاقات و تصمیم گیری های نظام تاثیر گزار بود.نظارت استصوابی ابزاری شده بود برایش تا مخالفین خود را سرکوب و از میدان به در کند.بسیاری از کاندیداهای جناح های منتقد خود را پشت سد عدم صلاحیت ناکام گذاشت و حتی در یک مورد آشکار زمان انتخابات مجلس ششم  ۷۰۰۰۰۰ رای علیرضا رجایی را به نفع غلامحسین حداد عادل مصادره کرد و رجایی را از ورود به مجلس بازداشت که با انتقاد و شکایت مصطفی تاجزاده ریاست وقت ستاد انتخابات وزارت کشور مواجه شد.

اعتراض و شکایت تاجزاده از احمد جنتی به جایی که نرسید هیچ،با شکایت جنتی،تاجزاده از تمام مناصب دولتی عزل شد و  از خرداد ۱۳۸۸ ، با نقش آفرینی احمد جنتی تا هم اکنون(نهم آذر۹۲) در بند دو الف سپاه در حبس به سر می برد!

اگر در کنار محمود احمدی نژاد یک نفر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، در بدی خبرساز باشد یقینا آن احمد جنتی خواهد بود!

در باب رحم و شفقت احمد جنتی لادانی
پاره ای از سخنان جنتی:
  جنتی‌خطاب‌به‌رئیس قوه قضائیه: رحم نکنید؛ دو نفر را سریعا اعدام کردید، دستتان درد نکندکلمه

  هر وقت تصویر این زن (لیونی) را می‌بینم دلم می‌خواست یک نفر پیدا می‌شد و گلوله‌ای خرج او می‌کردشبکه ایران

  خطاب به اوباما: اُف بر تو و کسانی که بر تو رای دادندخبرگزاری مهر

  از مشکلاتی که دانشجو شدن خانم‌ها برای ما درست کرده،مطرح شدن میزان تحصیلات در خواستگاری‌ها و بالا رفتن سن   ازدواج است  خبرگزاری ایسنا

  معترضان (به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری) مفسدند؛ امانشان ندهید. احکام پنجاه وهفتی صادر کنیدجرس

 گزینش دانشجو به شرط رعایت حجاب: دانشگاه و دانشجو در اختیار شماست با این شرایط گزینش کنید اگر نه، کمیته انضباطی وارد عمل شود؛ دانشجو نمره می‌خواهد ناچار است دستور دهید عمل کند .نمازجمعه۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۹
  
آیت‌الله خامنه‌ای سپهسالار لشكر مولایمان صاحب الزمان هستند، مقام معظم رهبری با هدایت الهی و فرزانگی كشور را از فضای فتنه نجات دادند،من با تمام وجودم از رهبر فرزانه انقلاب برای مدیریت كشور و انقلاب در زمان فتنه تقدیر می‌كنم و این در حالیست كه امروز بزرگ‌ترین امر به معروف ما ولایت فقیه است و بزرگ‌ترین منكر ما مخالفت با ولایت فقیه است.

سخنان جنتی همیشه با حمایت قاطع حجت الاسلام خامنه ای همراه بوده است تا جاییکه وی به صراحت در پاسخ نمایندگان کاندیداهای معترض در انتخابات خرداد ۸۸ ومیلیونها مردمی که به آنها رای داده بودند گفت: اگر در اين مملكت به آقای جنتی اعتماد نكنيد به هيچكس نمی توانيد اعتماد کنید.

او که از حامیان سرسخت احمدی نژاد بود، پرکاری و پاکدستی را از ویژگی های دولت احمدی نژاد مینامید.جنتی در مورد احمدی نژاد می گفت:اين مرد واقعاً مردی شجاع، متدين و مقتدر است كه به حرف خود ايمان دارد. اين مرد آبروي مملكت و اسلام است. همان‌طور كه گفتم اين نامه(نامه‌ی احمدی نژاد به اوباما) الهام است و خداوند لطف دارد و میخواهد قدرت اين مملكت را زياد كند و به اين نحو الهام می‌كند. در داخل و خارج كجا چنين نامه‌ای نوشته شده است كه اين‌گونه همه را مبهوت كرده باشد.
دست بوسی!

در باب ورع و تقوای احمد جنتی لادانی
اول آذر امسال(۱۳۹۲) احمد جنتی در نماز جمعه ی تهران مدعی شد: “این روسیاهان(موسوی و کروبی) در خانه خود محبوس شده‌اند اما این امکانات و وسایل زندگی، تلویزیون و رفاهیات را در خانه در اختیار دارند. اگر رأفت اسلامی نبود باید اعدام می‌شدند،نظام خیلی بر سر این‌ها منت گذاشته است که زنده هستند و در خانه خود محبوس هستند و اگر دکتر لازم داشتند دکتر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد اما در عین حال این افراد حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.

این صحبتهای افراطی بازتاب تند داخلی را به همراه داشت،علی مطهری نماینده ی اصولگرای مجلس در واکنش به سخنان جنتی گفت:جناب آقای جنتی مانند همیشه بر طبل تفرقه و خشونت و افراط کوبیدند. باید به آقای جنتی گفت به وجدانتان رجوع کنید و از او بپرسید آیا مقصر و عامل اصلی این اتفاقات اعتراض آن‌ها بود یا نوع برخورد ما؟ کسانی که آقای جنتی می‌گوید افراد و جوان‌ها را کشتند چه کسانی بودند؟ عکس‌های آن موجود است و روشن است که چه افراد شناخته‌شده‌ای سوار بر موتور در حال تیراندازی هستند. ایشان از حرمت‌شکنی عاشورای ۸۸ و از پاره شدن عکس امام گفته‌اند. واقعیت این قضایا چه بود؟ آیا آقایان موسوی و کروبی در این‌باره حرف ندارند؟ چرا به آن‌ها اجازه صحبت کردن نمی‌دهید؟ آیا جز این است که می‌ترسید حقیقت ماجرا برای مردم آشکار شود؟ 

اساساً چرا از محاکمه علنی آن‌ها هراس دارید؟ آن‌ها را محاکمه علنی کنید و اجازه دفاع به آن‌ها بدهید و در آخر هم فرضا حکم اعدام برای آن‌ها صادر کنید، اما حکم اعدامی که توسط دادگاه صالح صادر شده باشد نه حکم اعدامی که توسط امثال  آقای جنتی -که خود به جای داور بی‌طرف بودن یک طرف دعوا بوده است- از تریبون نماز جمعه اعلام شود. جناب آقای جنتی! به راستی چرا از محاکمه علنی این دو نفر می‌ترسید و همواره می‌خواهید از کم‌اطلاعی و عواطف مذهبی مردم برای به کرسی نشاندن این حرف باطل خود استفاده کنید؟

و آیت الله محقق داماد ریاست سابق سازمان بازرسی کل کشور و استاد دانشگاه و حوزه اظهارات احمد جنتی را خلاف شرع و مصداق تهمت و افترا و فسق نامید!

 وی طی انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن، به جانبداری آشکار از احمدی‌نژاد پرداخت و به شدت علیه هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و خاتمی موضع‌گیری کرد و آنها را متهم به طراحی انقلاب مخملی کرد.

در مرداد ۱۳۸۹ طی یک سخنرانی در مسجد جمکران قم، مخالفان دولت را متهم به دریافت کمک مالی از آمریکا کرد. او گفت:
«سندی را به دست آورده‌ام مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا از طریق عربستان سعودی یک میلیارد دلار به "سران فتنه" داده‌است. همین سعودی‌ها که به نمایندگی از طرف آمریکا صحبت می‌کردند، (به سران فتنه) گفتند که اگر توانستید نظام را منقرض کنید، تا پنجاه میلیارد دلار دیگر هم می‌دهیم، اما خداوند این فتنه را به دست بندگان صالحش خاموش کرد.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی قضایی به این اتهام شد. در این بیانیه آمده:«ما نه تنها انتظار، بلکه اصرار داریم که آقای جنتی سند ادعایی خود را منتشر و برای پیگیری و اثبات ادعای خود رسماً به دادگاه شکایت کند.»

علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس از جنتی خواست که اسناد مربوط به این کمک مالی را به دستگاه قضایی و کمیسیون اصل نود مجلس ارائه کند. همچنین مطهری گفت:«اگر مستندی برای ادعای آقای جنتی وجود نداشته باشد، مصداق بارز افترا خواهد بود.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی در یک نامه مشترک به مراجع تقلید از سخنان جنتی شکایت نموده و کهولت سن او را دلیل ناتوانی ذهنی او دانستند.

در باب ساده زیستی و زهد احمد جنتی لادانی

جنتی در توجیه رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۱۳۹۲عنوان کرده بود: "رئیس جمهور باید ساده زیست باشد و ساده زیستی را هم باید از خودش شروع کند یعنی اینکه خانه، وسایل زندگی اش، و ماشینی که سوار می شود ساده باشد کسی که شعار ساده زیستی می دهد اما ماشین بنز سوار شود درد مردم را نمی فهمد و نمی فهمد که می گویند گرسنه ام یعنی چه دلش به حال طبقه محروم نمی سوزد. بنابراین رییس جمهور باید مثل یک مادر باشد نه دایه برای مردم."
اینم بنز آنچنانیه قالی باف و علی لاریجانی،پل صدر(آذر ۹۲)
بر روی عکس بالا کلیک کنید تا در اندازه‌ی واقعی دیده شود

 علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: آقای جنتی می‌گوید به کسی که سوار بنز می‌شود رای ندهید، ولی بحث برسر این است که اگر برخی مقامات سوار بنز می‌شوند، این کار بنا بر تشخیص تیم حفاظت انجام می‌شود. از طرف دیگر بنزهایی که این مقامات سوار می‌شوند، بنزهای ۲۰، ۳۰ سال پیش است که قیمتش در حد پراید است، به نظرم این حرف خیلی خامی بود.


وی در واکنش به این‌که اظهارنظر جنتی تاکیدی بر لزوم دوری رییس‌جمهور آینده از اشرافی‌گری بود، گفت: موضوع برسر این است که تیم حفاظت آقای هاشمی برای ایشان مشخص می‌کند که با بنز و ماشین ضدگلوله برود، این کار به دلیل موقعیت ایشان است، آقای جنتی هم با پژو تردد می‌کنند که فکر نمی‌کنم بنز آقای هاشمی گرانتر از پژوی آقای جنتی باشد.وی با سخیف دانستن «عوام‌فریبی» بیان داشت: در انتخابات‌های گذشته مردم را فریب دادیم و آرای‌شان را به سمتی سوق دادیم که به این بدبختی‌ها رسیدیم. پس دیگر این روش‌ها را تکرار نکنید.


واینکه حضرت آیت ا... سابقه ی بنز سواری را از بعد پیروزی انقلاب داشته اند:

مهدی خزعلی فرزند آیت الله خزعلی از فقهای سابق شورای نگهبان: بعضی روزها با محافظان اعضای شورا اختلاط می کردم، حرف های آنها شنیدنی بود، به شما(احمد جنتی) لقب حاجی بنزی داده بودند، از بس بنز بیت المال از رده خارج کرده بودید، یک چروکی چیف و یک بنز سفید مدل بالا - آنروزها به بنز عقابی معروف بود - در اختیار شما بود، یک بنز سرمه ای صفر کیلو متر هم از سازمان تبلیغات گرفته بودید که با یک راننده در اختیار سرکارعلیه خانم بود که به خان باجی ها سر بزند!


و داستان آموزنده‌ و عبرت آموز احمد جنتی لادانی همچنان ادامه خواهد داشت...