جمعه، اسفند ۰۴، ۱۳۹۱

پدیده ای به نام،علی اکبر ولایتی،کاندیدای ریاست جمهوری۱۳۹۲


علی اکبر ولایتی در سخنرانی روز گذشته خود مدعی شد که "آیت الله خامنه ای پیش از انقلاب و در دوران طلبگی جزء کسانی بودند که در نهضت ملی شدن نفت و  همراه امام راحل به مبارزه می پرداختند و کارهای ارزشمندی را در حوزه خارج از کشور انجام دادند."

این درحالی است که حجت الاسلام خامنه ای متولد سال ۱۳۱۸ است یعنی در زمان ملی شدن نفت ، ۱۱ ساله بوده است.

علی اکبر ولایتی ،پس از انقلاب ایران به عنوان معاون وزارت بهداری، نمایندهٔ مردم تهران در اولین دورهٔ مجلس شورای اسلامی و بعد از آن به مدت شانزده سال، در دوره‌های ریاست جمهوری علی خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی، به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت کرده‌است. پس از آن تا کنون مشاور بین‌الملل مقام رهبری است. ولایتی در سال ۷۶ از کاندیداتوری علی اکبر ناطق نوری حمایت کرد. وی در سال ۱۳۸۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد اما پس از چندی به نفع هاشمی رفسنجانی کنار کشید. علی‌اکبر ولایتی، بطور سمبیلک در چند دانشگاه در فهرست استادان قرار داردوی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیاد دائره المعارف اسلامی نیز حضور دارد.او ریاست رسمی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و جمعیت حمایت از پیوند اعضاء را هم بر عهده دارد.او همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

پنجشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۹۱

نرخ دستمزد بر حسب سکه ی طلا(از سال ۱۳۵۳ تا کنون)

برای وضوح بهتر،روی عکس کلیک کنید

این نمودار نمایانگر نرخ دستمزد بر حسب تعداد سکه طلا در دوره های مختلف ۵۰ سال اخیر ایران است. به عبارتی نشان دهنده ی این است که فرد با دستمزد ماهیانه خود قادر به خرید چند سکه طلا بوده است.

این شاخص به خوبی وضعیت معیشتی و قدرت خرید و وضعیت رفاه جامعه را نمایش می دهد.نمودار بر اساس اطلاعات و ارقام منتشر شده از بانک مرکزی تنظیم شده است.

مبنای محاسبه برای کلیه ی سالها، حداقل دستمزد (همان حقوق اداره کار) در نظر گرفته شده است. یعنی مثلا سال۵
۶ یک نفر که حداقل درآمد را داشته می توانسته با آن پول ۷ تا سکه بخرد،یعنی معادل اینکه الان حداقل حقوق مردم ۱۰/۵۰۰/۰۰۰ تومان باشد!

نمودار توسط بابک شمس تهیه شده است.

چهارشنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۹۱

بخشنامه میرحسین در مورد جشن های سده، مهرگان و سایر مناسبتهای زرتشتی به تاریخ ۱۲ بهمن ۶۲


بخشنامه به کلیه وزارتخانه ها، سازمانها، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی

نظر به اینکه احترام اقلیتهای مذهبی در جمهوری اسلامی ایران مورد عنایت و توجه میباشد، مقتضی است کلیه وزارتخانه ها، موسسات دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی ترتیبی اتخاذ فرمایند تا جهت انجام نیایشهای همگانی و فرائض دینی روزهای زادروز و درگذشت اشو زرتشت و روز درگذشتگان و شهداء و جشنهای سده ومهرگان را به کارمندان زرتشی مرخصی اعطا و نهایت همکاری را در این زمینه معمول دارند.
جشن های زرتشتی
گاتها،سروده های آسمانی زرتشت





نماینده ایرانیان زرتشتی در نامه خود که به دفتر آیت الله مصباح یزدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری نوشته شده است، منسوب کردن پدران خود،به آتش پرستی را سبب آزردگی ایرانیان دانسته است و افزوده که ایرانیان در درازنای تاریخ هماره یکتاپرست و پرستنده خداوند یکتا بوده اند.

به نام دانای یزرگ هستی بخش
جناب آقای آیت الله محمد تقی مصباح یزدی
نماینده محترم مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری
با درود فراوان
احتراما، بدینوسیله ضمن انتقاد معنادار به سخنان اخیر جنابعالی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) و منسوب کردن "پدران خود به آتش پرستی" که سبب آزرده خاطر شدن ایرانیان شده است، یادآوری می نمایم. افتخار ایرانیان این است که در درازنای تاریخ یکتاپرست و پرستنده خداوند یکتا و بی همتا بوده اند. ایرانیان همچنین بر اساس آموزه های الهی خود، ارزش های انسانی و انسانیت را نیز همواره در سرلوحه کاری خود قرار داده اند.

در تاریخ یک کشور فرازها و فرودهایی وجود داشته که خوشبختانه در این کشور اهورایی سهم افتخارات در تمدن سازی، بسیار بیش از دیگر سهم های آن بوده است. ایرانیان با کشف و شناختن آتش، این فروغ اهورایی و عنصر با ارزش، آغاز کننده عصر تمدن و پدید آورنده تحولات عظیم در زندگی بشر بوده اند و با نگهداری، آن را به جهانیان عرضه کردند که این یک افتخار غیر قابل انکار ایرانیان است.

همانگونه که جنابعالی در سخنان خود به خوبی بیان داشته اید "نباید هر هدفی را با هر وسیله ای بدست آورد" و اینجانب نیز به آن باور دارم. در شرایطی کنونی کشور، همه گروه ها، ادیان، اقوام و نژادها نیاز به همدلی و همراهی دارند، نکته ای که بارها در سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری نیز بدان تاکید شده است. اینگونه اظهار نظرها که شائبه رسیدن به اهداف سیاسی خاص را در بر دارد و در این راه بدیهیات تاریخ این کشور پرافتخار را به زیر سئوال می برد، به هیچ عنوان به صلاح نمی باشد.
با سپاس                                                  
دکتر اسفندیار اختیاری
نماینده ایرانیان زرتشتی
جشن سده،دهم بهمن

بهای برق مشترکین مبتلا به بیماری های خاص!