پنجشنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۹۲

مطالعات جدید ژنتیک درخصوص ریشه مشترک اقوام و جمعیتهای ایرانی

گروهی از محققین ژنتیک در دانشگاه پورتموث انگلیس، به سرپرستی یک محقق ایرانی به نتایج جالبی درباره نژاد ایرانیان رسیده‌اند. این گروه معتقدند اکثر ایرانیان بر خلاف آنچه تصور می شود، نژاد آریایی ندارند بلکه به نژادی تعلق دارند که حدود ده هزار سال پیش ساکن ایران بوده‌اند. این تحقیقات که قسمتی از تحقیقات جهانی ژنتیک است به سرپرستی دکتر مازیار اشرفیان بناب سالها پیش در دانشگاه کمبریج شروع شده و در دانشگاه پورتموث به نتیجه رسیده است. براساس تحقیقات پژوهشگر ایرانی ژنتیك پزشكی و جمعیتی دانشگاه «كمبریج» كه با كمك و نظارت گروهی از برجسته ترین محققان این رشته انجام شده، جمعیت های ایرانی كه با زبان‌های غیر از گروه هندو-اروپائی تكلم می‌كنند به ویژه جمعیت آذری زبان ساكن در فلات ایران ریشه ژنتیكی مشتركی با اقوام ترك زبان ساكن در كشور تركیه و اروپای شرقی ندارند و بر عكس «شاخص‌های تمایز ژنتیكی» آنها (مانند FSt) با سایر گروه‌های ساكن در فلات ایران به ویژه فارسی زبانان نزدیك به صفر است كه نشانگر ریشه ژنتیكی مشترك آنها در اعماق تاریخ ایران است.

تحقیقات اخیر ژنتیکی اینجانب نشان می دهند که عموم اقوام و گروه های جمعیتی ایرانی که در ایران امروزی (و حتی فراتر از مرزهای سیاسی فعلی ایران) ساکن هستند، علیرغم اینکه دارای تفاوتهای جزئی فرهنگی هستند و حتی گاه به زبانهای مختلف هم تکلم می کنند، دارای ریشه ژنتیکی مشترکی هستند و این ریشه مشترک به جمعیتی اولیه که در حدود ده تا یازده هزار سال پیش در قسمتهای جنوب غربی فلات ایران ساکن بوده بر می گردد.

این مطالعات ژنتیک نشان می دهند که شباهت های ژنتیکی ما ایرانیان با اروپائیان نه به دلیل مهاجرت اقوامی از اروپا به ایران (در حدود چهار هزار سال قبل) بلکه به دلیل مهاجرت کشاورزان ایرانی به سمت اروپا (در حدود ده هزار سال قبل) می باشد.

دوشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۹۲

محمد باقر قالی باف!


قالیباف یکی از امضا کنندگان نامه ی تهدید آمیز به خاتمی بود در زمانی که فرماندهی نیروی هوایی سپاه را یدک می کشید . او چندی بعد از سوی حجت الاسلام خامنه ای جانشین سردار لطفیان در فرماندهی کل نیروی انتظامی شد.

چند روز پس از نا آرامی‌های کوی دانشگاه تهران، روزنامه کیهان نامه محرمانه ۲۴ نفر از فرماندهان سپاه به محمد خاتمی رییس جمهور را منتشر کرد. فرماندهان امضا کننده نامه به خاتمی نوشته بودند که "کاسه صبر" ایشان لبریز شده و "اگر دولت نا آرامی‌ها را کنترل نکند" وارد عمل خواهند شد. نام محمد باقر قالیباف، فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه پاسداران نیز در میان امضا کنندگان دیده می‌شود.نامه فرماندهان به خاتمی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری ناظران، آن را تهدیدی علیه رییس جمهور دانستند.

سردار قالیباف همچنین در مهرماه ۱۳۸۱ اعلام کرد طرح امنیت اخلاقی را تبیین خواهیم کرد و گفت: "نیروی انتظامی مکلف است همراه با نخبگان دیگر دستگاه‌ها، امنیت اخلاقی را توصیف و تبیین و الزامات آن را برای متخلفان از قانون اجرا کند. خواست و دستور مقام معظم رهبری، خواست عموم مردم است."

زد و بندهای اقتصادی محمد باقر قالی باف

محمدباقر قالیباف، متولد۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه ی مشهد است.
او دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است!
 در سن ۲۲ سالگی فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.
در سن ۳۶سالگیبا حکم سید علی خامنه‌ای فرمانده نیروی هوایی سپاه شد.
در سن ۳۹ سالگی به فرماندهی نیروی انتظامی ایران منصوب شد.
او دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را گذرانده‌است.

قالیباف در سال ۱۳۸۳ به حکم رییس جمهور وقت محمد خاتمی رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

نیروی انتظامی در سال ۱۳۸۱ دهها نفر از روشنفکران، روزنامه نگاران، مدیران سایت‌های خبری و وبلاگنویسان را به اداره اماکن نیروی انتظامی احضار و به بازجویی از ایشان پرداخت. پلیس بازداشتگاه ویژه‌ای در میدان جوانان تهران در اختیار قاضی مرتضوی قرار داد تا به بازجویی از دستگیر شدگان بپردازد. احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و کانون نویسندگان به این بازداشتها اعتراض کردند. سردار قالیباف چند هفته بعد از این بازداشت‌ها به رسانه‌ها اعلام کرد که این افراد به ترویج ابتذال فرهنگی مشغول بوده‌اند و یک شبکه گسترده توزیع فیلمهای مبتذل را تشکیل داده بودند که از آنها بیش از سیزده هزار CD مبتذل کشف شده‌است.
قالیباف در سال ۱۳۸۱ درباره دستگیری سیامک پورزند گفت: "پورزند یک‌ سری فعالیت‌های ضدفرهنگی داشته که در چارچوب نظام اسلامی نبود و وی به واسطه ارتباطاتی که همسر سابق وی و دخترش با رضا پهلوی دارند، اطلاعات داخل کشور را در اختیار رضا پهلوی قرار می‌داده‌است به طوری که موضوع با آقای خاتمی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی مطرح شد."

نیروی انتظامی در این سالها به عنوان یکی از بازوهای دستگاه اطلاعات موازی از سوی اصلاح طلبان معرفی می‌گردید.همچنین بازداشتگاه کهریزک در دوران فرماندهی محمدباقر قالیباف بر نیروی انتظامی، تاسیس گردید.

محمدباقر قالیباف در اسفند ماه ۱۳۸۸ در حکمی عزیزالله رجب‌زاده فرمانده نیروی انتظامی تهران و از متهمان حوادث بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه تهران (۲۵ خرداد ۱۳۸۸) را به سمت رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران منصوب کرد.
رجب زاده فرمانده ی وقت انتظامی تهران در آشوبهای بعد از انتخابات ۱۳۸۸

قالیباف پس از اعتراضات جنبش سبز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ضمن محکوم کردن بیانیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دعوت به راهپیمایی گفت: "حادثه ۲۵ بهمن در کشور یک حادثه شیطانی بود."

قالیباف درباره احتمال حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ گفت:"سران فتنه" در انتخابات ۸۸، "مجرم" هستند و "غلط است" بگوییم که آنها با عذرخواهی می‌توانند برگردند.

گردآوری:فیسبوک عکسهای تاریخی،صفحه ی ویکی پدیا

با حمایت بانک ملی صورت گرفت؛ هدیه میلیاردی احمدی نژاد با شعار انتخاباتی "مشایی"...!

هدیه احمدی نژاد به خبرنگاران که قرار بود یکسال پیش پرداخت شود، روز گذشته و در استانه انتخابات به خبرنگاران اهدا شد.به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از انتخاب ؛ این هدیه ۴۰۰ هزارتومانی با حمایت بانک ملی ایران برای خبرنگاران صادر شده است.با این اوصاف، اگر تعداد خبرنگارانی که هدیه احمدی نژاد را دریافت کرده را حداقل ۲۰ هزار نفر تخمین بزنیم، ۸میلیارد تومان از بیت المال در راه این استفاده تبلیغاتی رییس دولت برداشت شده است.

نکته جالب این است که بر روی این کارت، بار دیگر از واژه هایی استفاده شده که یادآور شعارهای انتخاباتی نامزد دولت (اسفندیار رحیم مشایی) است.بر روی این کارت های هدیه که با عنوان «کارت هدیه ریاست جمهور - معاونت اجرایی رییس جمهور»، نوشته شده: سلام بر تو ای بهار انسان ها / سلام بر تو ای خرمی دوران ها!

نکته عجیب تر آن است که رنگ سبز از پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران حذف شده است!

یکشنبه، فروردین ۲۵، ۱۳۹۲

همپوشانی تاریخی

مملکت رو تعطیل کنید دارالایتام دایر کنید ، درست تره!
....مردم نان شب ندارند ، قحطی است .....، مرض بیداد می کند ، نفوس حق النَفَس می دهند. باران رحمت از دولتی سر قبله عالم است؛ سیل و زلزله از معصیت مردم! 

میرغضب بیشتر داریم تا سلمانی؛ سربریدن از ختنه سهل تر !ریخت مردم از آدمیزاد برگشته. سالک بر پیشانی همه مهر نکبت زده. چشم ها خمار از تراخم است، چهره ها تکیده از تریاک.....

ملیجک در گلدان نقره می شاشد! چه انتظاری از این دودمان با آن سرسلسله ی اخته؟!خلق خدا به چه روزی افتاده اند از تدبیر ما! 

دلال، فاحشه، لوطی، یله، قاب باز، کف زن، رمال، معرکه گیر،... گدایی که خودش شغلی است! ...
حاجی واشنگتن ... علی حاتمی

Top of Form
Bottom of Form

مصدق،جاودانه ی تاریخ است/این نوبت از کسان


 
راوی از پیرمردی می‌گوید که با عکس توی دادگاهش در تاریخ ماندگار شد. عکسی که او را یله داده روی شانۀ یک نظامی نشان می‌دهد. در دادگاهی که او از تاریخ طلبکار بود: "... گفت اشتباه منظورم رو فهمیدی پسر. من هنوز نمی‌خوام بمیرم. من برای این تاریخ هیچ کاری هم نکرده باشم اونقدر کردم که یه محاکمه ازش طلب داشته باشم. این تاریخ یه محاکمه به من بدهکاره.."

تا ۵ شب آینده، هرروز راس شش عصر یک بازخوانی یک ساعته باموضوع محمد مصدق برگزار می شود. این بازخوانی به شکل نمایش است و برای خوانش تاریخ از زاویه ای متفاوت بسیار سودمند و ساختار نمایشی آن هم جالب است.در"این نوبت از کسان" لحظات کودتای بیست و هشت مرداد در یک نمایش تک گویانه( مونولوگ) بازسازی شده.

متاسفانه بعضی صاحب منصبان، از تبلیغات این نمایش جلوگیری می کنند و " این نوبت از کسان" آنقدر که حقش است دیده نمی شود. حتا مسئولان خانه هنرمندان از نصب پوسترش ممانعت کرده اند و کارت های حاوی چهره ی دکتر مصدق را از محل های تبلیغ بر می دارند. باید دید چه کسانی از نام و یاد آوری مصدق می ترسند؟ چه کسی غیر از چماق دارها؟

زیر این فشار و بی مدیریتی و بی کفایتی دارو دسته ای که نامشان را گذاشته اند مسئولین و کاری هم ندارند غیر از تارو مار کردن ملت و بستن درهای فرهنگ و هنر و نشر و نمایش و هدر دادن پول نفتی که آن همه خون و عرق پای ملی کردنش ریخته شده، فکر به مصدق چون نور می تابد و یاد آوری می کند وطن ما تا بوده همین نبوده.

اگر نوبت، نوبت آیت الله کاشانی ها و شعبان بی مخ ها و پهلوی صفت ها و طیب ها و لات و سرکوبگران دیگر است، مصدق ها نیز در نوبتند و امید است که نو به نو شویم.

مصدق معیار امید است،روزنه ای در تاریخ ظالم خیز و مظلوم کش ایران است که یاد آوری می کند کشورمان می تواند روی خوش هم ببیند و ما یک سر دیکتاتور ساز و استبداد پذیر نیستیم. 

دولت مصدق در همین آب و خاک با مشکلاتی به مراتب بزرگ تر، فقیر تر و بی حمایت پول نفت، روی کار آمد و کودتایی بر انداختش. اگر دروغ سازی های شعبان بی مخ های همیشه زنده، نادیده گرفته شوند می توانی امید داشته باشی که روزی روزگاری نخست وزیری در ایران بوده که منافع ملی را بر همه چیز مقدم می داشته است و شاید بشود روز و روزگاری باز، هر چند کوتاه، قدرت از آنِ وطن دوستان واقعی شود. و اگربا تاریخ وقوع نمایش همراه شوی و بر قالیچه ی خیال بنشینی و به دل تاریخ فرو بروی، درونت سرشار می شود از شور و امید.

بیا برای باز نگه داشتن آن روزنه ها و آرمان هامان، آن روح پرشور امید و ملیت ِ بی تعصب، و بزرگداشت محمد مصدق و اثبات به کودتا گرانِ همیشه در صحنه، در تبلیغ این نمایش همکاری کنیم و به تماشای نمایش برویم و اگر شد و امکانش هست اینجا در فیس بوک هم شیر و تبلیغش کنیم که دیده شدن این نمایش می تواند در حکم خطابه ای باشد به شعبان بی مخ های فرهنگ ستیز و هنر زدا که باید به آنها گفت:" این نوبت از کسان به شما ناکسان رسید/این عوعوی سگان شما نیز بگذرد"