دوشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۹۲

محمد باقر قالی باف!


قالیباف یکی از امضا کنندگان نامه ی تهدید آمیز به خاتمی بود در زمانی که فرماندهی نیروی هوایی سپاه را یدک می کشید . او چندی بعد از سوی حجت الاسلام خامنه ای جانشین سردار لطفیان در فرماندهی کل نیروی انتظامی شد.

چند روز پس از نا آرامی‌های کوی دانشگاه تهران، روزنامه کیهان نامه محرمانه ۲۴ نفر از فرماندهان سپاه به محمد خاتمی رییس جمهور را منتشر کرد. فرماندهان امضا کننده نامه به خاتمی نوشته بودند که "کاسه صبر" ایشان لبریز شده و "اگر دولت نا آرامی‌ها را کنترل نکند" وارد عمل خواهند شد. نام محمد باقر قالیباف، فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه پاسداران نیز در میان امضا کنندگان دیده می‌شود.نامه فرماندهان به خاتمی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری ناظران، آن را تهدیدی علیه رییس جمهور دانستند.

سردار قالیباف همچنین در مهرماه ۱۳۸۱ اعلام کرد طرح امنیت اخلاقی را تبیین خواهیم کرد و گفت: "نیروی انتظامی مکلف است همراه با نخبگان دیگر دستگاه‌ها، امنیت اخلاقی را توصیف و تبیین و الزامات آن را برای متخلفان از قانون اجرا کند. خواست و دستور مقام معظم رهبری، خواست عموم مردم است."

زد و بندهای اقتصادی محمد باقر قالی باف

محمدباقر قالیباف، متولد۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه ی مشهد است.
او دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است!
 در سن ۲۲ سالگی فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.
در سن ۳۶سالگیبا حکم سید علی خامنه‌ای فرمانده نیروی هوایی سپاه شد.
در سن ۳۹ سالگی به فرماندهی نیروی انتظامی ایران منصوب شد.
او دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را گذرانده‌است.

قالیباف در سال ۱۳۸۳ به حکم رییس جمهور وقت محمد خاتمی رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

نیروی انتظامی در سال ۱۳۸۱ دهها نفر از روشنفکران، روزنامه نگاران، مدیران سایت‌های خبری و وبلاگنویسان را به اداره اماکن نیروی انتظامی احضار و به بازجویی از ایشان پرداخت. پلیس بازداشتگاه ویژه‌ای در میدان جوانان تهران در اختیار قاضی مرتضوی قرار داد تا به بازجویی از دستگیر شدگان بپردازد. احمد مسجد جامعی وزیر فرهنگ و کانون نویسندگان به این بازداشتها اعتراض کردند. سردار قالیباف چند هفته بعد از این بازداشت‌ها به رسانه‌ها اعلام کرد که این افراد به ترویج ابتذال فرهنگی مشغول بوده‌اند و یک شبکه گسترده توزیع فیلمهای مبتذل را تشکیل داده بودند که از آنها بیش از سیزده هزار CD مبتذل کشف شده‌است.
قالیباف در سال ۱۳۸۱ درباره دستگیری سیامک پورزند گفت: "پورزند یک‌ سری فعالیت‌های ضدفرهنگی داشته که در چارچوب نظام اسلامی نبود و وی به واسطه ارتباطاتی که همسر سابق وی و دخترش با رضا پهلوی دارند، اطلاعات داخل کشور را در اختیار رضا پهلوی قرار می‌داده‌است به طوری که موضوع با آقای خاتمی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی مطرح شد."

نیروی انتظامی در این سالها به عنوان یکی از بازوهای دستگاه اطلاعات موازی از سوی اصلاح طلبان معرفی می‌گردید.همچنین بازداشتگاه کهریزک در دوران فرماندهی محمدباقر قالیباف بر نیروی انتظامی، تاسیس گردید.

محمدباقر قالیباف در اسفند ماه ۱۳۸۸ در حکمی عزیزالله رجب‌زاده فرمانده نیروی انتظامی تهران و از متهمان حوادث بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه تهران (۲۵ خرداد ۱۳۸۸) را به سمت رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران منصوب کرد.
رجب زاده فرمانده ی وقت انتظامی تهران در آشوبهای بعد از انتخابات ۱۳۸۸

قالیباف پس از اعتراضات جنبش سبز در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، ضمن محکوم کردن بیانیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی در دعوت به راهپیمایی گفت: "حادثه ۲۵ بهمن در کشور یک حادثه شیطانی بود."

قالیباف درباره احتمال حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ گفت:"سران فتنه" در انتخابات ۸۸، "مجرم" هستند و "غلط است" بگوییم که آنها با عذرخواهی می‌توانند برگردند.

گردآوری:فیسبوک عکسهای تاریخی،صفحه ی ویکی پدیا

۲ نظر:

  1. متاسفانه دو مهم رافراموش کردید:

    - واردکردن غیرقانونی 4000 ماشین بنزالگانس ازگمرک وتجهیزپلیس تهران وکشورونوپو (نیروهای ویژه پاسدارولایت) به آنها، دادن روحیه سرکوب مستقل مردم درحالیکه تاقبل ازآن ناجا با پیش قراولی بسیج جرئت حمله به مردم ودانشچویان راداشت وماشین های نیروهای سرکوبگرنیزبه پیکان با لاستیک های ساییده منحصرمی شد.
    - ایجادمانورهای سرکوب تحت عناوین پوششی نظیر مبارزه با بدحجابی، موتورسواران و... که مقامات کشوررا به حمایت ازوی بعنوان یک نیروی مدیرومدبروامی داشت

    پاسخحذف