یکشنبه، اردیبهشت ۱۴، ۱۳۹۳

تخلفات عدیده‌ی کاپیتان قالی باف و فرزندش الیاس قالیباف/آیا سردار از شهرداری تهران رفتنیست!؟

پارکی با مساحت ۷۱ هزار متر مربع در غرب تهران، باز هم با مصوبه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران قرار است تبدیل به آپارتمان و برج شود. این بار هم پای یک بانک(انصار متعلق به سپاه پاسداران) در میان است، توافق بانک و شهرداری تهران باز هم فضای سبز پایتخت را نابود می کند.

 باز هم قرار است از فضای سبز تهران کم شود و به جای آن، ساختمانهای سیمانی بالا برود، این بار، فاجعه زیست محیطی نه مانند باغ معنوی در شمال تهران بلکه در غرب این کلانشهر اتفاق افتاده، جایی درست بغل گوش شهرداری منطقه ۵ یعنی زمین های شرق منطقه پنج.

بررسی سوابق این زمینی که برجسازان یک بانک(انصار متعلق به سپاه پاسداران) در آن مشغول ساخت و ساز هستند، نشان می دهد شهرداری در گذشته های دور، ۷۰ هکتار از اراضی این منطقه را از مردم خریده تا برای آنها پارک بسازد. تا لحظه تنظیم این گزارش، نزدیک به ۹۰ درصد این زمین ها به سازمانهایی مانند شرکت تعاونی فرهنگیان واگذار شده و ساختمان سازی برای فرهنگیان، اینجا را تبدیل به شهرکی برای اهالی آموزش و پرورش کرده است، تنها چیزی که از آن پهنه بزرگ باقی مانده، زمینی به مساحت ۷۱ هزار متر مربع است که از دیرباز تاکنون، کاربری فضای سبز برای آن در نظر گرفته شده است.

این زمین به قیمت ۴۷۰ میلیارد تومان(متری ۶۰۰هزار تومان) با کاربری تجاری به بانک انصار،وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است.

احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، در مقابل این تذکر، با ارائه اسناد، مدارک و نقشه های هوایی اعلام کرد زمین مورد اشاره ۷۱ هکتار (۷۱۰ هزار متر مربع) نیست، بلکه تنها ۱.۷ هکتار (۷۱ هزار متر مربع است).

حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر  تهران میگوید: "ظاهرا با توافقی که بین شهرداری تهران و یکی از بانکهای کشور صورت گرفته است، این زمین به بانک واگذار شده و آنها هم درخواست ساخت و ساز و بلندمرتبه سازی کرده اند. کمیسیون ماده۵ شهرداری هم در فرآیندی که جزئیات آن برای شورای شهر دوره چهارم روشن نیست، رای به تغییر کاربری این پارک و ساخت و ساز در آن داده است، در حالی که این کار غیرقانونی است و کمیسیون ماده ۵ نمی تواند زمینی که کاربری سبز داشته و دارد را با یک مصوبه، تبدیل به ساختمان و برج کند."

گفتنیست ریاست کمیسون ماده‌ی ۵ را علی اشراقی نوه‌ی آیت الله خمینی بر عهده دارد.

از طرفی محمدباقر قالیباف در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری تهران که به مناسبت روز جهانی کارگر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه پسر من معلمی است که دارد کارش را انجام می‌دهد، در مورد شایعات پیرامون رفتن یا ماندنش در شهرداری اظهار کرد: ما اینجا هستیم و خدمتگزار مردمیم و با کمک شما و غیرت و روحیه جهادی و نیز امر به معروف و نهی از منکر واقعی کار خود را ادامه می‌دهیم.

گفته میشود فرزند ایشان،الیاس قالی باف مدیر عامل شرکت شفق ، از پیمانکارهای شهرداری بوده و با گرفتن پورسانت به طور غیرقانونی تراکم میفروخته است!

وی به مدت دو ساعت در سازمان بازرسی کشور به خاطر تخلفاتش در سازمان زیباسازی شهر به عنوان مطلع مورد سوال قرار گرفته،او امپراتوری رسانه‌ای کاپیتان محمد باقر قالی باف را هدایت میکند.

دکتر سردار قالی باف افزوده: در حوزه منابع انسانی عنوان می‌شود که می‌خواهند همه را بیرون کنند اما ما نمی‌خواهیم کسی را بیرون کنیم بلکه در شهرداری جذب نخواهیم داشت.

به گفته قالی‌باف پدر، کسانی هم که به بازنشستگی رسیده‌اند طبق قانون می‌توانند بازنشسته شوند و در بحث اضافه کاری نیز باید عدالت را رعایت کنیم و زمانی که می‌گوییم فرهنگ جهادی باید محقق شود بر همین اساس باید کار معنا داشته باشد.


محمدباقر قالیباف، متولد۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه ی مشهد است.
او دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است!
 در سن ۲۲ سالگی فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.
در سن ۳۶سالگیبا حکم سید علی خامنه‌ای فرمانده نیروی هوایی سپاه شد.
در سن ۳۹ سالگی به فرماندهی نیروی انتظامی ایران منصوب شد.
او دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را گذرانده‌است.





کاپیتان "قالی باف"،پله برقی "متروی تجریش" یک ماه هست خرابه!