یکشنبه، دی ۲۵، ۱۳۹۰

صندوق صدقات


آیا تا به حال فرشته ای میهمان شما بوده است؟




فرض كنید در تهران  ۲۰۰،۰۰۰ (دویست هزار) عدد صندوق صدقات وجود داشته باشد و هر روز۵۰ (پنجاه) نفر ،  فقط مبلغ  ۱۰۰ تومان  در هر صندوق صدقات بیاندازند آن وقت حسابش می شود :

 ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰۰  *  ۵۰  *  ۲۰۰،۰۰۰

البته این رقم برای یك روز و با فرض هایی است كه گفته شده بود !

حال اگر این عدد را در ۳۰ ضرب كنیم ، برای یك ماه ، مجموع پول این صندق صدقات در شهر تهران (با فرض های بالا) عددی بالغ بر ۳۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (سی میلیارد) تومان می شود. و اگر در ۱۲ نیز ضرب شود ، عددی برابر با ۳۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (سیصدو شصت میلیارد) تومان در سال خواهد شد !

حالا بیایید مطلب رو به كل كشور تعمیم بدهیم :

طبق آمار خود كمیته امداد، این كمیته فعالیتش را از سال ۱۳۶۴ آغاز كرده و تا پایان سال ۱۳۸۷ ، تعداد كل صندوق های صدقات در سراسر كشور برابر با ۵/۸۱۲/۰۶۷ عدد گزارش شده است كه این تعداد تا پایان سال ۱۳۸۹ به عدد ۷/۰۰۰/۰۰۰ رسیده است. حالا باز یه حساب سر انگشتی دیگر :

فرض كنید هر روز ۵۰ نفر مبلغ ۲۰۰ تومان  به هر صندوق بیاندازند ، حسابش می شود :

۷۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ = ۷/۰۰۰/۰۰۰ * ۲۰۰*۵۰

رقم هفتاد میلیارد تومان برای یك روز كه اگه در ۳۶۵ روز سال ضرب شود ، می شود ۲۵/۵۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ (بیست و پنج تریلیون و پانصدو پنجاه میلیارد) تومان معادل ۱۳میلیارد دلار (دلاری ۱۹۰۰ تومان)  رقم درآمد كمیته امداد امام  از صدقات مردم می باشد.


این درآمد كلان كجا می رود ؟

تمامی این درآمد زیر نظر نهاد رهبریست و این صندوق ها پیمانكاری دارند ، یعنی برای آنها مناقصه برگزار می شود و برنده می بایست ماهیانه مبلغی بابت كرایه به نهاد مذكور بدهد.

با این حال می بینید كه فقر ، فحشا ، بیكاری ، دزدی ، نا امنی ، بی خانمانی و بدبختی در اقصی نقاط ایران بیداد می کند.

كمیته امداد در كشورهای خارجی مثل كومور ، لبنان ، فلسطین ، سوریه ، اندونزی و ... برای بی خانمان ها خانه می سازد ، برای زوج های جوان جهیزیه و جشن تدارك می بیند ، در ونزوئلا جاده و بزرگراه می سازد ولی هنوز بم ویران   است ، مردم سیستان و بلوچستان در فقر غوطه ورند ، خوزستان زر خیز آب خوردن ندارد ، روستا ها بسیار محروم و بی امكانات هستند و  . . .

جدیداً در دستگاههای خودپرداز ATM نیز امكان پرداخت صدقه قرار داده شده است. قرار است تعداد ۲۰۰ عدد صندوق صدقات دیجیتال نیز بطور آزمایشی در سراسر كشور قرار گیرد !


به كسانی كه می دانید مستحق كمك هستند كمك كنید ، به یك انسان ، یك هم شهری ، یك هم وطن !



به امید ایرانی پاك با مردمی میهن پرست





هفت ميليون مشترك صندوق صدقات در كشور وجود دارد





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر