سه‌شنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۹۰

مدعیان تمدن ۷۰۰۰ ساله




بر روی عکس ها کلیک کنید
شیخ محمد آل مکتوم، حاکم دبی، در جایی گفته بود:«آیندگان به تاریخی که ما برایشان می سازیم افتخار خواهند کرد.»

همین یک جمله کافیست تا بگویم دیگر اجازه نداریم همسایه های عربمان را اقوامی بی فرهنگ، عقب مانده، تن پرور، سوسمار خور، جاهل و به طور کلی نژادی پست تر از نژاد آریایی بدانیم.


چرا؟
پاسخش ساده است.

در حالیکه ما ایرانیان قرنهاست داریم به افتخاراتی که اجدادمان برایمان به ارث گذاشته اند می بالیم، این اعراب همسایه مان هستند که حقیقت تاریخ را درک کرده اند.

اینکه تاریخ را کسی به ارث نمی برد، بلکه آن را می سازند.

تاریخ از آنِ کسی است که آن را رقم می زند، نه کسی که بعد از هزاران سال آن را به ارث می برد.برای مردمِ سایر نقاط دنیا چه اهمیتی دارد که در متون کهن نام خلیجی که در جنوب فلات ایران قرار دارد چه بوده است؟آنچه اهمیت دارد این است که این مردم اگر بخواهند سواحل خلیج مذکور را سیاحت کنند، کجا را انتخاب خواهند کرد؟دبی یا کیش؟ کویت یا بوشهر؟ اصلاً مردم اروپا و آمریکا هیچ! خودتان به عنوان یک ایرانی کدام یک را ترجیح می دهید؟روزانه چند مسافر [تفریحی یا تجاری] از ایران روانه دوبی می شوند؟

حقیقت این است که در جنگ کنونی بر سر نام خلیج، اگر با این منطق که چون خلیج از آنِ ما بوده، همیشه برای ما خواهد ماند مبارزه کنیم، بی شک شکست خواهیم خورد.

برای تاریخ، بمب های گوگلی و نظرسنجی های پتیشن آنلاین! اهمیتی ندارند. متون کهن هم برای تاریخ فاقد اهمیت هستند. آنچه تاریخ را می سازد قدرت و ثروت است.

این جمله را حتماً شنیده اید که «تاریخ را فاتحان می نویسند»؛ اینکه چون نام این خلیج از قدیم، «فارس» بوده، باید تا ابد فارس بماند، یک مغلطه ی بزرگ است.

مسأله مهم این است که چه گونه می توان آن را فارس نگه داشت!مگر نام شهرهای ایران از ازل همین بوده که اکنون هست؟

مثلاً آیا مردم همدان باید تابلوی شهرشان را به هگمتانه تغییر دهند؟یا مثلاً نام مشهد (محل شهادت) قبل از شهادت امام رضا هم مشهد بوده؟اصلاً اگر نقشه های قدیمی را بگردید اثری از تهران در آنها هست؟پس باید تهران را از نقشه های گوگل حذف کنند چون در متون کهن اثری از آن نیست؟!برای آنها که بخواهند حقیقت را بپذیرند، همین قدر کافیست. 
همین که بدانیم:
"صاحبانِ تاریخ، سازندگانِ آنند، نه کسانی که آن را از اجدادشان به ارث می برند."

۳ نظر:

  1. از تمدن گویا تنها نامی از «کوروش کبیر» می دانیم، اما افسوس که حتی او را نیز نمی شناسیم!

    پاسخحذف
  2. حاضرم شرط ببندم از هر 100 نفر ایرانی حتی یکیشون هم تاریخ ایران رو بلد نیست،اصلا نم یدونه کوروش پارت بوده یا پارس یا ماد!!اصلا سلسله های ایرانی رو نمی تونه نام ببره حتی بدون ترتیب!!

    پاسخحذف