یکشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۰

معاون قوه ی قضاییه وکالت اختلاس گر میلیاردی را بر عهده گرفت!


 امیرعباس سهراب بیگ،معاون قوه ی قضاییه در زمان هاشمی شاهرودی،وکالت اختلاسگر میلیاردی را بر عهده گرفت!

حق وکالت وی 3 میلیارد تومان می شود!


خبر آنلاین نوشت:

 

دادستان عمومی و انقلاب اهواز تایید می کند رئیس کل اسبق دادگستری خوزستان، امیرعباس سهراب بیگ، وکیل متهمان پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی است.

امید سلیمی بنی: در حالی که رئیس کل اسبق دادگستری خوزستان، وکالت خود را بر پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی تکذیب می کند، دادستان عمومی و انقلاب اهواز به خبرآنلاین اعلام کرد امیرعباس سهراب بیگ، رئیس کل اسبق دادگستری خوزستان، وکیل این پرونده شده است.

ساعاتی پیش، رئیس کل اسبق دادگستری استان خوزستان به خبرآنلاین گفته بود با وجودی که وکالت پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی از بانک صادرات، به من پیشنهاد شده بود، ولی آن را نپذیرفتم.

ولی اکنون، دادستان اهواز تائید می کند سهراب پور با امضای مدارک قانونی، وکیل رسمی امیرمنصور خسروی، مدیر عامل بانک خصوصی آریا شده است.


از جمله چندی پیش، نامه رئیس دفتر رئیس جمهور به دو وزیر برای واگذاری یک شرکت عظیم وابسته به راه آهن ایران، (شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی، تراورس) منتشر شد که در آن، اسفندیار رحیم مشایی تکلیف کرده بود شرکت تراورس بدون طی تشریفات قانونی به متهم ردیف یک اختلاس، امیرمنصور خسروی معروف به آریا، واگذار شود.

با این حال، در جلسه غیر علنی مجلس که به خاطر بررسی ابعاد مختلف این اختلاس هنگفت، تشکیل شده بود، عنوان شده که نام فرد اختلاسگر(امیر منصور خسروی،همان که ماشین احمدی نژاد را در مزایده دو و نیم میلیاردی خرید) به نمایندگان گفته نشده است.

با این وجود، برخی از نمایندگان مجلس، اظهار می کنند اختلاسی با این وسعت و عظمت، باعث می شود اعتماد عمومی مردم به نظام بانکی از بین برود و بهتر است مدیران نظام بانکی، استعفا دهند تا این اعتماد، بازگردد.

از طرف دیگر گفته می شود در صورتی که فرد اختلاسگر، تنها به اختلاس و تحصیل مال نامشروع متهم شود، مجازات او، زندان، رد مال و جریمه خواهد بود، ولی در صورتی که فرد اختلاسگر و همدستانش متهم به "اخلال در نظام اقتصادی کشور" شوند، چوبه دار در انتظار آنها خواهد بود.

گفته می شود در سوابق کاری سهراب بیگ که در حال حاضر، وکیل دعاوی است، معاونت اجرایی قوه قضائیه در زمان آیت اله هاشمی شاهرودی، مشاور معاون حقوقی رئیس قوه، ریاست کل دادگستری استان گیلان دیده می شود. وی همچنین پیش از عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب حال حاضر تهران، رئیس کل دادگستری خوزستان بوده است.

مدیر کل اسبق دادگستری و اختلاس 3 هزار میلیاردی

در جلسه غیرعلنی مجلس نام اختلاس​گر به نمایندگان گفته نشد

 


۲ نظر:

  1. http://www.radiofarda.com/content/f10-iranian-bank-embezzlement-lawyer-arrested/25038846.html

    پاسخحذف