دوشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۰

یاد باد ، آن روزگاران یاد باد-به یاد شهدای جنبش سبز

در بهار آزادی،جای شهدا خالی

حال که عده ای از عزیزان در بند،مشمول"عفو ملوکانه" شده  و آزاد گشته اند و انشالله دیگر دلاور مردان و دلاور زنان هم به زودی به آغوش خانواده برگردند،شایسته هست یادی از گل های پرپر جنبش بکنیم،آنها که با خون سبز خود آزادگی و شجاعت را معنی بخشیدند.


 




محمد كامرانی در ۱۸تير دستگير و پس از وعده آزاد نمودن او روز ۲۵ تير پيكر بی جان و به زنجير كشيده او را به خانواده نشان دادند.



حسين طهماسبی ۲۵ ساله روز دوشنبه ۲۵ خرداد ماه دركرمانشاه مورد حمله‌ی مأموران مسلح وابسته به دولت قرار گرفته و در اثر ضربات وارده توسط باتوم به شهادت رسيد .


ناصر امير نژاد دانشجوی سال آخر هوا فضا دانشگاه آزاد تهران واحد علوم و تحقيقات اهل ياسوج۲۵ خرداد در ميدان آزادی به شهادت رسيد.

اشكان سهرابی نوجوان ۱۸ساله ای بود كه در آخرين شنبه خرداد ماه بر اثر اصابت گلوله ای كه از سوی نيروهای امنيتی و بسيج شليك شد، به شهادت رسيد.

كيانوش آسا، دانشجوی كارشناسي ارشد رشته شيمي دانشگاه علم و صنعت كه در روز ۲۵ خرداد ماه در مسير ميدان انقلاب به آزادی توسط لباس شخصی ها به شهادت رسيد وی اهل كرمانشاه بود .

مهدی كرمی ٢۵ ساله كه در ٢۵ خرداد در تقاطع جنت آباد وخيابان كاشانی در اثر اصابت گلوله به گلو به شهادت رسيد .



احمد نعيم آبادی، او توسط گردان ١١٧ عاشورا در ميدان آزادی به ضرب گلوله به شهادت رسيد .

مصطفی غنيان دانشجوی مقطع كارشناسی ارشد دانشگاه تهران در حمله نيروهای امنيتی و نظامی به كوی دانشگاه تهران به شهادت رسيد .

————————–
ندا آقا سلطان

ترانه موسوی روز هفتم تیر در مقابل مسجد قبا دستگیر شده، مورد تجاوز جنسی و شکنجه قرار گرفته و سپس به قتل رسیده و جسدش سوزانده شده‌است. 


سهراب اعرابی، جوان ۱۹ ساله ای كه در تظاهرات پس از اعلام نتايج انتخابات با شليك گلوله به قلبش به شهادت رسيد.

بهمن جنابي ٢٠ ساله، شاغل در مغازه نصب و تعميرات شوفاژ. وی به گواه شاهدان توسط نيروهای لباس شخصی در حين تظاهرات به ضرب گلوله به شهادت رسيد.


مسعود هاشم زاده، در ٣٠ خرداد ماه در تهران توسط شليك مستقيم نيروهای نظامي جان باخت به شهادت رسيد، اما به علت اينكه به خانواده اجازه دفن در تهران را ندادند, خانواده مجبور به انتقال ايشان به روستای مادريشان در گيلان (روستاي ولي آباد خشكبيجار ) شدند.



يعقوب بروايه، دانشجوی كارشناسی ارشد رشته نمايش در دانشكده هنر ومعماری دانشگاه تهران، روز چهارم تير ماه توسط نيروهای بسيج از بام مسجد لولاگر مورد اصابت گلوله قرار گرفت گرفت و روز ۴ تير در بيمارستان لقمان به شهادت رسيد .








محمد مختاری و صانع ژاله

محمد نادری‌پور، رئیس شاخه دانشجویی ستاد میرحسین موسوی در سیرجان

پریسا كلی ۲۵ ساله فارغ التحصیل رشته ادبیات نیز به دلیل اصابت گلوله به گردن در یكشنبه ۳۱ خرداد دربلوار كشاورز به شهادت رسید فهیمه سلحشور ۲۵ساله دیپلم یكشنبه ۲۴ خرداد به دلیل اصابت باتوم به سر و خونریزی داخلی در میدان ولی عصر بعد از انتقال به بیمارستان در تاریخ ۲۵ خرداد به شهادت رسید فاطمه براتی – كسری شرفی – كامبیز شعاعی – محسن ایمانی – مبینا احترامی


در پی حمله نیروهای لباس شخصی به تجمع دانشجویان ساكن كوی دانشگاه تهران، با اصابت گلوله كشته شدند شلرخضری،دانشجوی دختر و از اهالی پیرانشهر كه گفته می شود روز سه شنبه توسط لباس شخصی ها كشته شده است.

امیر طوفانپورروز دوشنبه ۲۵ خرداد از ناحیه دست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و ظاهرا توسط آمبولانس به سمت بیمارستان فرستاده شد. پنجشنبه ۲۸ خرداد با دو تیر در سینه و یك تیر در دست در پزشكی قانونی به خانواده تحویل داده شد حمید مداح شورچه، همراه با گروهی در صحن مسجد گوهرشاد دست به تحصن زد كه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. او در مدت بازداشت تحت شكنجه قرار گرفت به شهادت رسید.

جعفر بروایه، استاد دانشگاه چمران اهواز و دانشجوی مقطع دكترای دانشگاه تهران كه برای شركت درامتحانات به تهران رفته بود در تظاهرات میدان بهارستان شركت میكند واز ناحیه سرمورد اصابت یك گلوله قرار میگیرد .پزشكی قانونی علت مرگ وی را خونریزی مغزی اعلام كرده است. به شهادت رسید.

محمد حسین برزگر ٢۵ ساله دیپلم شغل آزاد به دلیل اصابت گلوله به سر در تاریخ چهارشنبه ٢٧ خرداد به شهادت رسید .

سید رضا طباطبایی ٣٠ ساله لیسانس حسابداری ، كارمند به دلیل اصابت گلوله به سر در ٣٠ خرداد به شهادت رسید.
 
ایمان هاشمی ٢٧ ساله شغل آزاد به دلیل اصابت گلوله به چشم شنبه ٣٠ خرداد در خیابان آزادی به شهادت رسید.
 
محسن حدادی ٢۴ ساله طراح برنامه های كامپیوتری شنبه ٣٠ خرداد به دلیل اصابت گلوله بر پیشانی به شهادت رسید.

محمد نیكزادی ٢٢ ساله فارغ التحصیل عمران در سه شنبه ٢۶ خرداد به دلیل اصابت گلوله به سینه در میدان ونك به شهادت رسید.

واحد اكبری ٣۴ ساله شغل ازاد و متاهل دارای یك دختر ٣ ساله در شنبه ٣٠ خرداد به دلیل اصابت گلوله به پهلو به شهادت رسید.

ابوالفضل عبدالهی ٢١ ساله فوق دیپلم برق ٣٠ خرداد در مقابل دانشگاه صنعتی شریف به دلیل اصابت گلوله به شهادت رسید.

فاطمه رجب پور ٣٨ ساله كه به اتفاق مادرش سرور برومند در جریان تیراندازی نیروهای نظامی به مردم در تاریخ ٢۵ خردادماه به شهادت رسید.

داوود صدری – كاوه علیپور – فرزاد هشتی – امیر كویری – محسن ایمانی – سعید عباسی-بهزاد قهرمانی و

۸ نظر:

  1. روحشان شاد، یادشان سبز باد

    پاسخحذف
  2. شرمنده ی شهدا هستیم،خصوصا شرمنده ی میرحسین و شیخ کروبی،که اسیر شدند و ایران قیامت نشد

    پاسخحذف
  3. اگه وقتی بازداشتشون می کردند ما کمی غیرت و وجدان داشتیم،آزادشون می کردیم و نمی گذاشتیم این بلاها را سرشان بیاورند.پس چی شعار می دادیم و می دیم که ما بیشماریم؟؟بیشمار آدم ....شرمسارم

    پاسخحذف
  4. متاسفانه همه کوتاهی کردیم!

    پاسخحذف
  5. yadeshan gerami va rooheshan shad..enteghametan ra khahim gereft..
    koshte nadadim ta sazesh konim..rahbare ghatel ra setayesh konim..

    پاسخحذف
  6. ramzemast istade mordan ,ma shariiiiiiiiiiiiim dahane hamashono service mikonim

    پاسخحذف
  7. درود بر جمهوری اسلامی ایران

    پاسخحذف