چهارشنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۱

هامون و تنهایی


کتایون دیلمقانیان مدیر نشر آثار صوتی مس با اعلام خبر انتشار دو آلبوم «هامون و تنهایی» و «حیرت» تاکید کرد، در آلبوم «هامون و تنهایی» برداشتی از اثر سینمایی داریوش مهرجویی صورت گرفته است.

او درباره‌ی ترانه‌ی «هامون» از آلبوم «هامون و تنهایی» به خوانندگی نورآیین و آهنگسازی سینا کلوت، اظهارداشت: «این ترانه به حمید هامون، شخصیت محوری فیلم هامون ساخته داریوش مهرجویی که زنده یاد خسرو شکیبایی با بازی به یاد ماندنی خود آن را در خاطره‌ها ماندگار کرد، تقدیم شده و به روایت دوباره تنهایی حمید هامون در جنگ عقل و عشق می پردازد.»
دیلمقانیان ادامه داد: «حمید هامون یکی از جذاب‌ترین و بحث برانگیزترین شخصیت‌های تاریخ سینمای ایران بوده و به همراه رنجها و تردیدهایش به بخشی از خاطره‌ی فرهنگی ایرانیان تبدیل شده و به نظر من طبیعی و حتی لازم است که هنرمندان و دیگر فعالان فرهنگی بخواهند به این آفرینشگری داریوش مهرجویی ادای دین کنند.»

او درباره دیگر قطعات این آلبوم گفت: «آلبوم هامون و تنهایی اگرچه در تقسیم بندی‌های متعارف در ژانر پاپ تعریف می‌شود اما فضای آهنگ‌های آلبوم تحت تاثیر موسیقی راک، جاز و بلوز است و البته در قطعاتی از موسیقی لاتین و سبک های موسیقی الکترونیک مثل تکنو و ترنس هم استفاده شده.»

مدیر نشر آثار صوتی مس درباره بخش‌های مختلف این آلبوم یادآور شد: «تنظیم آهنگ های این آلبوم بر عهده فراز خنافری، آهنگساز فعال در عرصه موسیقی کلاسیک و سرپرست ارکستر مهستان، بوده که با توجه به سابقه، سلیقه و توانایی های ایشان بسیاری از رنگ آمیزی‌های سازی و دیگر ویژگی های موسیقی کلاسیک و نیز هارمونی جاز به موسیقی اضافه شده است. ترانه های این آلبوم نیز همه سروده خود خواننده هستند که اگرچه عموما تم عاشقانه دارند، اما بی اعتنا به فضاهای شهری و مسائل روز هم نیستند.»

او افزود نشر مس آلبوم دیگری به نام «حیرت» را نیز به همراه «آلبوم هامون و تنهایی» روانه بازار کرده که کار گروه جم و اولین آلبوم منتشر شده از این گروه است. در این آلبوم گروه تلاش شده در ساخت و تنظیم آهنگها به تلفیقی درست و مناسب بین شعر و موسیقی فلات ایران و ابزارهای بیانی جهانی موسیقی – به ویژه سبک راک به معنای عام آن- به دست آید.
انتخاب اشعار و ساخت ملودی‌ها توسط مهرداد هویدا صورت گرفته و تنظیم موسیقی کار مشترک علی ابهری و مهرداد هوایدا است که هر دو نفر سوابق متعددی در زمینه‌های هنری و اجرایی موسیقی داشته‌اند.

تولید این آلبوم از حدود شش سال پیش آغاز شده و در این مدت تنظیم قطعات چندین بار مورد بازنگری کلی قرار گرفته است. به گفته مدیر نشر مس، پیام کریمی، مدیر اجرایی ارکستر مهستان، مدیر تولید آلبوم «هامون و تنهایی» بوده و علی ابهری مدیریت تولید آلبوم «حیرت» را به عهده دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر