جمعه، دی ۱۵، ۱۳۹۱

تلاش آشکار ترکیه برای تجزیه ایران



چند روز پیش در تلویزیون دولتی ترکیه، آذربایجان ایران ،"آذربایجان ج ن و ب ی" نامیده شد وگفته شد که در ایران سی میلیون ترک تحت فشار نژادپرستی هستند ،این رفتار رژیم فاشیست ترکیه یعنی اعلان جنگ علیه تمامیت ارضی ایران.

در حالیکه سران حاکمیت ایران به جان هم افتاده اند و بی کفایتی در مدیریت کلان سیاسی و اقتصادی و خارجی ایران موج می زند،در گوشه کنار ایران به خصوص کردستان و آذربایجان،پان های بی شرافت دست به توطئه و وطن فروشی می زنند.

رئیس جمهوری ترکیه: نمی پذیریم کشور همسایه(ایران) سلاحی داشته باشد که ما نداریم




۳۰ نظر:

  1. چرا لکنت زبان گرفتید؟ج ن و ب ی یعنی چی؟مثل آدم بنویسید:آذبایجان جنوبی.ترکهای ایران کانالهای تلویزیونی فراوان دارند،در مدارس به زبان آنها تدریس میشه،روزنامه های فراوان دارند،تاریخ خودشون رو می خونن و بچه هاشون با بزرگان و شاعران و دانشمندان خودشون آشنا میشن.دیگه واسه چی مستقل بشن؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خفه شو بابا، ۱۰۰۰ ساله شما پفیوزها دارید تو ایران حکومت میکنین و مملکت رو نابود کردین حالا میگین؛ چرا به زبونمون درس نمیخونیم و چرا... مغولهای وحشی. ترکیه غاصب بیزانس و اشغالگر کردستان و ارمنستان از این زرها زیاد زده ولی دست آخر خودش بوده که تجزیه شده مثل زمان پایان جنگ اول که ریختن شمال ایران رو گرفتن و کلی کشت و کشتار کردن اما دیدن که عثمانی به فنا رفت. این رو شما پانترکهای بدتر از نازی بدونین که ترکیه نابود خواهد شد و این رو بدونین که ترکیه همیشه سرشکستس و دلیلش هم همینه که هر چی موس موس کردن تا برن تو اروپا، حتی یک تکه استخون هم جلوشون ننداختن.

      حذف
    2. پوفیوس عزیزم شما چقدر پوفیوسترین که ما همیشه بر شما حکومت میکونیم و همیشه در پیشانی شما نوشته شده غلام و بنده و مطیع ترکان، هرس بخورید و بنالید از ترکان
      yashasin azarbijan

      حذف
  2. یک درصد ترک های ایران هم خواندن نوشتن ترکی رو نمی دونند،روزنامه و شبکه ی فراوان دارند؟!تاریخ خودشونو می دونن؟! خدا شفات بده،آمین

    پاسخحذف
  3. واقعا ملتی که مدرسه بزبان خود نداشته باشد زنده نیست...

    پاسخحذف
  4. کشورک آذربایجان! گه های گنده تر از دهانش نخورد لطفا! با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ترکیه این ادعا رو کرده

      حذف
    2. Hal mikonam az inke shoma farshaye ahmagh inghadr dagh mikonid. On zsmani ke shoma mariza ro az tehrane bozorgetoon bara moaleje be Baku miferstadid faramosh nakinid Nudoonam chera Shona parsha be khake Azerbaijan chesh darid. Vaghean roosha hezaran martabe behtar az.shoma soltegara hast ke pas az sad sal Azerbaycan ro bara Azeriha gozasht va hich cheshmi be khake Azerbaycan nadare.

      حذف
    3. هموطن،من با هر گونه تبعیض و یا تعصب قومیتی مخالفم.چه فارس چه ترک چه کرد یا لر و بلوچ و ....
      ایران یعنی مجموعه ی همه ی اینها.بنابراین هیچکس حق نداره ایران را به نفع خودش مصادره کند.

      حذف
    4. به شرطی که در عل هم آزادی بر همه قوم ها باشد نه بر یک قوم خاصی

      حذف
  5. Yashasin Azerbayxan janobi

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ما در ایران آذربایجان جنوبی نداریم.آذربایجان غربی داریم به مرکزیت ارومیه و آذربایجان شرقی به مرکزیت تبریز

      حذف
  6. اولاً ترکیه و جمهوری جعلی آذربایجان گوه می خورند در باره خاک ایران نظر بدند و بخواهند ان را تجزیه کنند در ظمن استان آذربایجان غربی 2500000 میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت داره که فقط 250 هزار نفرش ترک هستند مابقی کورد هستند و در ظمن کشور آذربایجان خودش بیش از 3500000 هزار نفرش کورده البته از جمعیت 9 ملیونیش مگر برای کورد های آذربایجان حق و حقوق قائل شدند که ایران هم برای 12 ملیون تورک داخل ایران ان هم وارداتی از ترکمنستان و روسیه و چین از این بیشتر امکانات بده و در ظمن تورکیه خودش 73 ملیون نفر جمعیت داره بیش از 40 ملیون نفرش کورده اون ها اول برن حقوق بشر رو در خودشون رعایت کنند بعد بیان یقه ایران رو بگیرند ....و خطاب به شما اولاً کورد خواهان خود مختاری است نه جدایی این دو مقوله با هم فرق دارند 80 ساله که از کوردستان ایران از استان های ایلام و کرمانشاه و استان کردستان نفت و گاز و طلا و سنگ آهن و آلومنیوم وشیشه وووو برداشت شده چیش به ملت کورد رسیده در استان آذربایجان شرقی بیش از 3000 کارخانه صنعتی وجود داره در حالی که استان های آذربایجان غربی وکردستان و ایلام و کرمانشاه و لرستان و کهگیلویه و بویر احمد و چارمحال و بختیاری به 500 کارخانه صنعتی میرسه پس اول بدون بعد حرف بزن.......در ظمن اینا هیچ کدومش فارس نیستند بعداً نگی نگفتم ها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اعتبار ترک،کرد،لر،بلوچ،فارس و ... به ایران است. هیچ قومی بر دیگری برتری نداره و همگی با هم برابر و یکسان هستند.زبان رسمی(گویش و رسم الخط) فارسی هست.حتی در حمله ی مغول،یا استیلای غزنویان،سلجوقیان و خوارزمشاهیان زبان رسمی "فارسی" بوده.ولی اقوام حق دارند در سایه ی قانون اساسی زبان یا گویش خو را در مدارس خود در کنار فارسی آموزش بدهند.

      حذف
    2. شما درست میگین، این پانترکهای وقیح همیشه از ایران طلبکار بودن.۱۰۰۰ ساله با وقاحت و جنایت و یران فروشی دارن تو ایران حکومت میکنن حالا دو قورت و نیمشون هم باقیست. یکی باید به این احمقها بگه که علی رغم اینکه تونستین تو ایران حاکم بشین شما ابله ها نتانستین فرهنگ و زبونتون رو حاکم کنین! چرا؟ خیی ساده است. چون اولا زبونتون خیلی بی ریخته. در ضمن شما نه فرهنگ دارین نه ادبیات. اونم که دارین از دیگران دزدیدین. مثل این که مولوی رو دزدیدن و تار ایرانی رو دزدیدن و الی آخر. ملتی دزد پیشه و پر رو.

      حذف
  7. ‫رئیس جمهور ترکیه شکر زیادی میل نموده. وقتی وارد تبریز شد، حتی ۵۰۰ نفر هم به استقبالش نرفته بودن.
    ‫در ضمن آذری ها فارسی بلدن بخونن. پس میتونن کتابهای تاریخ رو بخونن.
    ‫مگر اشکالی داره از کتابهای انگلیسی و آلمانی برای مطالعه تاریخ ایران استفاده کرد؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. dar yek hokoomate democratic ayandeh khode tork haye ghayour irani in zobaleh ha ra ba booldozer beh antarafe roodkhaneh arrass khahand rikht.inha tokhmo tarakeh haye passmandeh pisheh vary,aliyof va polit biro amu estalin hasstand

      حذف
    2. به امید آزادی(توام با آگاهی) ایران

      حذف
  8. امثال شماها(ahmadpour mohsen۴) هم غلط می کنین درباره آذربایجان نظر می دین.دوران اون زمان گذشت که با فاشیست بازی می خواستید حکومت کنید.

    پاسخحذف
  9. بله به امید ازادی توام با اگاهی ایران .

    پاسخحذف
  10. فارسها افقانی یه کم ایسته کنید هرچی خواستم جوابتونو بدم دیدم ارزش نداره با این افکارتون خوش باشید آذربایجان شمالی جنوبی و ترکیه یک ملتند حالا شما خودتونو بکشید چیزی عوض میشه ها؟

    پاسخحذف
  11. یاشایسن آذربایجان جنوبی شیمالی تورکیه و تورکوستان عالمی....بی خیال این فارسهای هندی عربزاده افغانی بشین...آینده این خاک اسم با شرف تورک و آذربایجان را با خونمان مواظبت خواهیم کرد...آزادی برای همه برای تورک کرد لر...این فارسهای احمق اصلا ارزش حرفیدن باهاشون ندارن بذارین خودشون رو از حرص بخورن.هاها... هارای هارای من تورکم

    پاسخحذف
  12. پان تورکیست های عزیز، ما مردم شهرهای همدان ملایر تویسرکان نهاوند خنداب اراک و .... به نقشه آزربایجان جنوبی شما نگاهی انداختیم و متوجه شدیم شما علیه شهرها و سرزمینهای ما ادعای ارضی دارید. شواهد زیادی نشون میده شما گرگ زاده ها تصورتون از ما یه چیزی شبیه گله گوسفنده که باید تکه پارش کرد. برنامه و نقشه شما برای تصرف شهرهای ما و اخراج مردم ما از سرزمین هاشون مسلمه.

    پاسخحذف
  13. ریدم به قبر پدر هر چی پانترک پوفیوز قرمساقه

    پاسخحذف
  14. چقدر ترک و فارس و کرد و لر و عرب و بلوچ خوب کار هایی که اسراییل میخواد رو اجرا میکنند, واقعا زشته همه اقوام باید با هم متحد باشند و بهتره بدونیم کسایی که این آتیش هارو شعله ور میکنن دنبال نفت و گاز ما هستند از اروپایی ها یاد بگیریم خیلی خوبه به جای تخریب هم دیگه باید متحد باشیم در دعوا هیچ خیری نیس

    پاسخحذف
  15. توجه کنید هموطنان عزیزم | دست جمهوری اسلامی،روسیه،انگلیس به بازیه | تجزیه ایران اگرما یک دل و یک صدا نباشیم حتمیه | جمهوری اسلامی اساسا برای همین روی کار آمد | باید دقت کنیم به جای فحش دادن به هم
    حتما یه سری به صفحه من بزنید به ادرس زیر

    http://didebaniran.blogspot.com/2017/04/blog-post_18.html

    پاسخحذف
  16. همزیستی و برادری. نه به نژادپرستی و شوونیسم تورک و فارس و کورد. همه با هم و در کنار هم. حقوق ملیت ها اگر تأمین شود دشمنی از بین می رود. زنده باد آزادی تمام زبان ها و فرهنگ ها. زنده باد حکومت مشترک همۀ ملیت ها. فدرالیسم و کنفدرالیسم مشکل را حل می کند.

    پاسخحذف