چهارشنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۱

بازداشت اعضای جبهه‌ی قانونی آزادی


نیروهای امنیتی با یورش به سرای اهل قلم،دکتر مهدی خزعلی و اعضای سرا را بازداشت و به بازداشتگاه اوین منتقل کردند.

جبهه‌ی آزادی در چند نوبت بیانیه داد و از همه ی مردم دعوت کرد تا مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی روز ۱۳ آبان در تجمعی آرام و با سکوت در حرکتی مدنی اعتراض خود را ابراز نمایند.

اصل ۲۷

تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏

بر اساس نص صریح قانون این حق شهروندان است تا به دور از خشونت و در آرامش با چنین حرکتهای مدنی ناخرسندی خود را نسبت به مسایل جاری کشور اعلام نمایند.

متاسفانه چون گذشته حاکمیت ایران بر نتابید و این حرکت را در نطفه خفه کرد.

با توجه به اینکه تمام شرکت کنندگان در جلسه(جز چند نفر شخصیت شناخته شده ی سیاسی که هیچکدام هم معاند نیستند) از شهروندان عادی بدون هیچگونه گرایش خاص و وابستگی تشکیلاتی بر علیه نظام هستند،امیدوارم هر چه زودتر همگی آزاد شوند.

به اعتقاد من تنها کسی که از این آشوب خرسند و شاد می شود احمدی نژاد و تیم او هستند،او همیشه از هر فرصتی استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی می گیرد.

طرح سوال از رییس دولت تقدیم هیئت رییسه ی مجلس شده و احمدی نژاد هم متقابلا همچون بارهای قبل تهدید کرده بود که ناگفته ها را بازگو خواهد کرد،و این بازداشت و موج ایجاد شده، بهترین سنگر برای پنهان شدن تیم احمدی نژاد هست.

بار دیگر امید آن را دارم حاکمیت عاقلانه و خردمندانه رفتار کند و تمامی بازداشت شدگان را که از مردم عادی هستند آزاد نماید.

خبر تکمیلی:
بازداشت شدگان که حدود ۷۰ نفر بوده اند و به "بازداشتگاه اطلاعات" در خیابان برادران مظفر،چهار راه ولی عصر، انتقال داده شده بودند عموما جز چند نفر آزاد شده اند،مهدی خزعلی به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده و شروع به اعتصاب غذای خشک نموده است.

۳ نظر:

  1. حدود 80 نفر دستگیر شدند.دکتر خزعلی اعلام کردند که از لحظه دستگیری وارد اعتصاب خشک میشوند.

    پاسخحذف
  2. خوشبختانه عموم عزیزان آزاد شدند.اعتصاب آقای خزعلی هم درست نیست و ضرر رساندن به خود است، و برای حاکمیت ارزشی نداره.

    پاسخحذف
  3. دولت هم برای ملت مهم نیست

    پاسخحذف