جمعه، اردیبهشت ۰۶، ۱۳۹۲

مهرداد بذرپاش


مهرداد بذرپاش ( زاده: ۱۳۵۹شمسی) فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه شریف، هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت صنعتی در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی و سرپرست سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف است که با انتصاب محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران به عنوان رئیس گروه مشاوران جوان انتخاب شد و این سمت را پس از انتخابات احمدی نژاد به ریاست جمهوری نیز در کنار وی حفظ کرد.(که البته اینها همه به مدد رانت قدرت نبوده است!)

وی داماد علیرضا علی احمدی است که به عنوان دومین وزیر آموزش و پرورش وارد کابینه احمدی نژاد شد. (علیرضا علی احمدی باجناق محمود احمدی نژاد است)

با ابلاغ نظر محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۶ در سن ۲۸ سالگی از طرف مدیرعامل شرکت سایپا به سمت مدیرعامل شرکت پارس خودرو منصوب شدو چندی بعد به پیشنهاد احمد قلعه‌بانی، رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تایید هیات مدیره جدید سایپا، به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا(بدون هرگونه سابقه کار یا مدیریت) برگزیده شد.

اومجوز انتشار روزنامه «وطن امروز» را در بهمن ۱۳۸۶ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دریافت کرد.این روزنامه با تبلیغات گسترده بعنوان دومین روزنامه هوارادان محمود احمدی نژاد، در شرایطی که شائبه استفاده از امکانات شرکت ساپیا برای انتشار آن مطرح بود در ۱۳ آبان ۱۳۸۷ بصورت تمام رنگی و در ۱۶ صفحه منتشر شد.

بذرپاش در تاریخ دوم مرداد ۱۳۸۸ شمسی در سن ۲۹ سالگی طی حکمی به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان منصوب شد. و در تاریخ یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ در جلسه هیأت دولت برکنار شد. محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت در پی انتقاد مهرداد بذرپاش از برخی دخالت‌های اسفندیار رحیم‌مشایی در امورات سازمان ملی جوانان دستور به برکناری وی داده‌است. فرحناز ترکستانی جانشین بذرپاش شد.
مهرداد بذرپاش که در انتخابات نهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی، به عنوان نامزد حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر شرکت کرده بود، در دور دوم انتخابات، با ۲۷۱٬۷۷۱ رأی برگزیده شد و به مجلس راه یافت.

جمله ای حکیمانه! از مهرداد بذرپاش:
در برخی از محافل از فرار مغزها در میان قشر جوان صحبت می‌شود که این امر اشتباه است و باید به جای فرار مغزها واژه "هجرت فرهنگی علمی" را به کار ببریم. هجرت برای معرفی افتخارات کشور به دنیا و کسب تجربه‌های بسیار ارزشمند است.

۱ نظر:

  1. جمله ای حکیمانه! از مهرداد بذرپاش:
    در برخی از محافل از فرار مغزها در میان قشر جوان صحبت می‌شود که این امر اشتباه است و باید به جای فرار مغزها واژه "هجرت فرهنگی علمی" را به کار ببریم. هجرت برای معرفی افتخارات کشور به دنیا و کسب تجربه‌های بسیار ارزشمند است.

    پاسخحذف