شنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۹۰

چهل وهشت روز با دکتر مهدی خزعلی

مهدی خزعلی:
در صورت جان باختن من، تنها پزشکان سازمان ملل بدنم را کالبد شکافی کنند.

با گذشت بیش از ۴۸روز مهدی خزعلی همچنان در اعتصاب غذاست و تاکید کرده است که به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

مهدی خزعلی که روز جمعه بدنبال حمله قلبی به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود، در حالی که در بخش سی سی یو این بیمارستان بستری بود، توسط ماموران امنیتی به بیمارستان قمر بنی هاشم وابسته به وزارت اطلاعات برده شد.

ماموران امنیتی  پس از مدتی  او را بار دیگر به زندان اوین منتقل کرده اند.

شیرین عبادی حقوق‌دان و برنده جایزه صلح نوبل هم این رفتار حاکمیت را تقبیح کرد.

خانم عبادی در چند روز گذشته خبر های نگران کننده ای در مورد  آخرین وضعیت آقای  مهدی خزعلی زندانی سیاسی زندان اوین شنیده شده است. ایشان بیش از ۴۶ روز در اعتصاب غذاست. به نظر شما وقوع این حوادث در زندان های ایران و برای زندانیان سیاسی ناشی از چیست؟
این وضعیت را در درجه اول،  ناشی از عدم استقلال قوه قضاییه می بینم، وقتی که دستگاه قضا،  آلت دست مامورین امنیتی می شود و قانون را نادیده می گیرند، ما شاهد رفتاری مشابه با آنچه که بر این طبیب شجاع رفته خواهیم بود.

ضمن تحسین اراده خلل ناپذیر آقای دکتر خزعلی، من هم به عنوان فردی از افراد این جامعه از ایشان خاضعانه درخواست می کنم اعتصاب غذایشان را بشکنند چرا که ایران به وجود ایشان احتیاج دارد . در عین حال بابت مرگ کلیه ارزش های آیت الله خزعلی، پدر آقای دکتر خزعلی، به ایشان تسلیت می گویم. مردی که می بیند در کشور چه می گذرد، کسی که نام «آیت الله» بر خود گذاشته و شاهد این است که جگر گوشه اش چگونه اعلام می کند که ” قبل از آنکه به خاطر غم از دست رفتن ارزش هایم دق کنم، بگذارید بر اثر اعتصاب غذا بمیرم”. متاسفانه این پدر  (آیت الله خزعلی) به خاطر آنکه دو  روز بیشتر روی صندلی مجلس خبرگان بنشیند، حرفی نمی زند. من برای این پدر متاسفم و از درگاه خداوند برایش طلب بخشش می کنم. متاسفم که چگونه حب دنیا، چشم افراد را کور کرده و تحسین می کنم شهامت خانواده دکتر خزعلی را که در نهایت صبوری، چشم به این شمع گداخته دوخته اند و لحظات عمر او را دعا می کنند. همه ما دست به دعا برداشته ایم و برای سلامت ایشان دعا می کنیم .

منابع لینک های زیر:سایت کلمه













هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر